Te warm?

Ik heb geen idee hoe warm het is hier, maar het zal wel aardig in de twintig lopen. De airco had ik nog niet aan rond elf uur want dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit. Een uurtje later toch maar ramen dicht en airco op drieëntwintig. Niet te koud dus.

Vandaag kwam ik niet op gang. Echt niet vooruit te branden. Beetje hoofdpijn en veel pijn in mijn rug, hoewel ik niet goed kan voelen of het nu mijn rug is of iets binnen in mij wat bij ons vrouwen net zo goed zo'n pijn kan doen. Ik heb gisteren niets noemenswaardigs gedaan waar ik rugpijn van zou kunnen krijgen. Niets zwaars verstouwd of het moet zijn geweest dat ik het avondeten voor mijn moeder heb klaargemaakt op een voor mij veel te laag aanrecht.

Ondanks dat het werk aardig doorloopt op kantoor, ben ik er gisteren toch even tussenuit geknepen om naar mijn moeder te rijden. Eerst even langs de AH om kippenpootjes, pasta en sla te halen en nog wat lekkers voor tussen de middag, en dan een uurtje tuffen op niet al te drukke snelwegen. Het verbaast mij altijd zo dat zoveel mensen zo hard rijden. Ik zie daar volledig het nut niet van in. Ik rij meestal zo rond de honderd/honderdtien. Lekker zuinig en hard zat. Mijn tuppertrut kan ook niet veel harder - hoewel ik best wel eens honderddertig heb gereden ermee - maar ik heb daar ook geen behoefte aan. Wat wel vervelend is is dat je met inhalen of 'berg' op erg weinig kracht hebt en goed moet inschatten wanneer je 'verantwoord' kunt inhalen. Ik zal dan ook blij zijn als ik een andere auto kan kiezen want never nooit meer een Peugeot 107 of iets van dat kaliber voor mij! Ik heb mijn oog nu min of meer op de Toyota Auris Hybrid laten vallen. Die heeft ook veertien procent bijtelling en is meer auto dan de 107. Maar ik moet nog even wachten tot volgend jaar.

Gisteren dus even naar Lelystad. Even langs mijn moeder met haar nieuwe heup. Daar heb ik voor haar de twee kippenpootjes gestoofd in ui en tomaat en ik had verse pasta gekocht en een heerlijk Italiaanse Salade bij de AH vandaan - die vind ik de lekkerste - zodat ze die avond eens lekker kon eten. Even broodje gegeten, gekletst en tegen half drie kwam een nieuwe stoel die Hans - mijn broer - voor haar had geregeld. Zo'n sta-op stoel. Is beter voor haar rug en heup. Die werd in elkaar gezet toen ik weer weg moest.

Het was gisteren weer te warm om te gaan hardlopen, vandaar dat ik even de gelegenheid aangreep om op en neer te rijden naar Lelystad. Helaas vandaag dus ook behoorlijk warm, dus van het hardlopen komt waarschijnlijk niet veel terecht, hoewel ik toch ga proberen om een ochtend iets te lopen, al is het maar vier kilometer. Het ging zo enorm slecht afgelopen zondag, dat ik sta te popelen om dat over te doen. Maar ik denk dat het meer door mijn vermoeidheid kwam en de emoties van de dag ervoor dan door de warmte.

En dan nu de verbouwing....nu alweer twee dagen (dinsdag en woensdag) niets gebeurd, hoewel de aannemer had gezegd het toilet te zullen doen deze week. Deze week duurt nu nog anderhalve dag, dus wie weet... Maar dat het veel te traag gaat is wel duidelijk. Het had al af kunnen zijn. Op de vloer na dan, want dat kan niemand bespoedigen. Nog een geluk dat ik het in de zomer doe en niet in de winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...