Keuken deels herplaatst

Buiten regent het. Gelukkig. Een beetje verkoeling. Hoewel het alleen maar warmer wordt hier binnen. Goed voor de tuin zullen we maar zeggen.

De vorige week is er niets gebeurd in mijn huis. Ik was nog vergeten te zeggen dat de week dáárvoor al wel de dubbele dimmer is geplaatst in de keuken en dat de bewegingsmelder voor in het toilet ook is aangesloten, tenminste, de bekabeling daarvoor dan, want er zit nog geen plafond in het toilet. Het zijn de details hè. Bovendien heb ik nog de vouwgordijnen opgehangen op een avond vorige week en toen kwam ik ook tot de ontdekking dat door het stuken de maten dus wat waren veranderd (= kleiner) en dat ik nog een stukje van het frame moest afzagen. Gelukkig paste de stof nog wel tussen het kozijn. Ik ben blij dat ik dit nog wel heb opgehangen gezien het warme weer anders was het helemaal niet te harden in de woonkamer (die op het zuiden ligt...)

Afgelopen zaterdag is een deel van de keuken herplaatst. Warmste dag van de week - misschien wel van het jaar - en de keukenmonteur liep in het schuim en zweet om de keuken weer in elkaar te zetten. Dat is aardig gelukt hoewel ik nog niet helemaal zeker ben of ik het (massief houten) werkblad nu nog wel zo mooi vind, want het deel tussen de hoekkast en de Boretti bestaat uit twee delen - gebruikt van het 'oude' werkblad - wat als het ware aan elkaar is geplakt. Nu moet het nog wel geschuurd worden en dan verwacht ik dat het al wat minder zichtbaar is. En als ik het dan nog erg lelijk vind, dan laat ik dat misschien te zijner tijd ook wel vervangen. Weet het nog niet eigenlijk. Maar goed, we kunnen weer afwassen en koken en eten maken op de manier zoals we gewend zijn en ik hoef niet meer buiten water te halen in een teiltje en dat soort camping-achtige taferelen.

Keuken deels weer herplaatst
Zondag hebben we de keuken een beetje ingeruimd, enkel om wat dozen kwijt te zijn en om toch al iets van de spullen soort van aan de kant te hebben. Alles wordt toch nog wel weer verplaatst als ik later de extra kastjes heb, maar het is zo beter. Pannen weer bij de hand, borden, voorraad. De rest komt later. De ruwe vloer - die nog wél stoft - gestofzuigd in afwachting wat hopelijk nog gaat gebeuren komende week.

Zaterdag zijn wij in die hitte nog wel even langs Meijer Tegelhandel geweest. Je wordt echt altijd geweldig geholpen daar. Echt een toptent. Omdat wij niet zeker wisten of en wanneer het toilet nu eens betegeld zou worden, kwamen we min of meer met het idee om het dan maar zelf te doen. Maar ik heb nogal een grote tegel uitgekozen en daar waagt Jan zich niet aan. Dus even langs de tegels om te kijken of we voor het toilet geen kleinere tegels konden nemen. Beetje een keus gemaakt en het zou dan net goed uitkomen met de tegels die we nu hebben om de restpartij er bij te kopen en daarmee de badkamer te doen. 

Het is echter wel een punt om nu eens eindelijk te bepalen wat ik wil in de badkamer want je ziet zo veel en alles ziet er even fraai uit. Maar ik denk dat ik toch ga voor het volgende:
- 'natte' deel in de grote, witte tegels inclusief de WC en de ombouw
- 'droge' deel, dus de muur tegenover het natte deel wil ik gewoon laten stuken en dat dan met watervaste Latex schilderen. Ik wilde eerst Beton Ciré, maar ik laat dat maar varen. Ook vanwege de kosten.
- de vloer misschien in grijze soort van 'beton-look' tegels en het douche gedeelte misschien doortrekken in diezelfde vloertegels (ideetje van één van de medewerkers van Meijer)

En dan moet ik nog een wastafel, een kast onder de wastafel, een toilet, een doucheschuifdeur, een nieuwe douchestang met -kop....

Maar omdat we in de loop van de zondag een SMSje kregen dat er vandaag - maandag - begonnen zou worden met de afwerking van het toilet en ik dus ook vandaag heb gehoord dat die kleinere tegels toch wat ouderwets zijn - waar ik het wel mee eens ben - hoeft Jan niet te tegelen, gaan we toch die grote witte tegels gebruiken en bestellen we voor de badkamer wel een nieuwe partij. Het gaat traag, heel traag, maar heel heel langzaam komen we toch telkens weer een stapje verder. Als de vloer er nu maar eens in zou kunnen, dan kan alles weer op z'n plek.

Jan is thuis deze komende twee weken en die tijd gaat hij het plafond en de muren verven. Ik kan helaas door mijn hand en pols bar weinig doen, wat erg frustrerend is. De muren en plafond moeten eerst met een voorstrijkmiddel worden voorbewerkt en dan kunnen we de 'definitieve' verf erop doen. Ik heb besloten alles in eerste instantie wit te houden: ik kan dat later altijd veranderen. Overigens heb je wel meer dan vijftig tinten wit..... Moet het eerst af zien en dan pas kan ik bepalen of ik ergens op een muur misschien een andere kleur zou willen. En dat is zo aangebracht. Niks makkelijker dan muren verven.

Nadat we zondag alles weer hadden ingeruimd en aan de kant hadden gebracht, hebben we toch een rondje hard gelopen ondanks de warmte en het rare tijdstip. Het was tegen half drie dat we in het bos waren en meestal is het dan roede lopen vanwege de drukte. Maar het was wat onstabiel, het had zelfs geregend, dus de drukte viel mee, maar het was toch warm, graadje of 25. Ik heb een minuut langzamer gelopen dan anders maar het ging toch best lekker en heb iets meer dan vijf kilometer gedaan. Ja, was wel weer erg prettig. Gewoon tempo en afstand omlaag en dan lukt het best. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...