Eindejaarsstress

Je zit nog geen uur op kantoor en de hele hectiek begint weer. Ik voel zo de spanning weer opkomen in mijn lijf! Afgelopen vrijdag ben ik even door het lint gegaan hier, omdat ik hier alles moet doen en dan ook nog op hetzelfde moment en liefst zo snel mogelijk. Het is weer december, dus de wereld vergaat op de 31e en alles moet nog 'even' gedaan worden. Dat werd mij vrijdag wat te veel. Dat getrek en geduw aan je.  

Ik heb tot nu toe ook nog geen eens tijd gehad om ook maar iets in kerstsfeer te brengen thuis. Nu heb ik niets meer, geen ballen of wat dan ook, en in theorie moet ik alles opnieuw gaan kopen. Maar ik heb er geen tijd voor en als ik thuis ben mis ik het ook niet, dus laat ik het maar voorbij gaan dit jaar. Ik heb niet eens tijd voor kerstkaarten! :-(

Doordat ik gisteren mijn huis voor het eerst sinds een week pas weer bij daglicht zag, merkte ik ook dat ik lekkage heb rondom de ventilator in de badkamer. We hebben gisteren in de badkamer de toiletrolhouder opgehangen, de wc-borstel, mijn make-up spiegel, dé spiegel - nou ja, een voorlopige die ik nu maar even boven de wastafel heb gehangen - en nog een vintage kapstokrekje. Ik heb gisteren de gordijnen gewassen die eerst voor de deur naar het dakterras hingen en die ik nu voor de deur van de badkamer heb gehangen, want het geld is op en ik moet weer even wat vlees op de botten krijgen om de wat grotere dingen af te werken, waaronder de eventuele deuren zo hier en daar.

Overigens heb ik nog een spiegel van zo'n 1.96x0.78m, dus als er nog iemand interesse heeft. Spiegels zijn enorm duur, dus grijp je kans. Nieuw kost deze negentig euro. En als je 'm op komt halen kost het je vijftig euro....

Maar ook die kleine dingetjes dragen enorm bij aan mijn gevoel van welbehagen en kunnen mij blij maken. Gisterenavond heb ik bij toeval een herhaling gezien van het programma Focus en dat ging over 'Hoe word je een zorgeloos mens' en dat kan geen toeval zijn eigenlijk: het ging gewoon over mij. Gelukkig werd in dat programma ook een behandeling onderzocht die dus je welbehagen kan beïnvloeden en dat is niet alleen een hele simpele maar ook een goedkope behandeling en je hoeft de deur er niet voor uit en dat is meditatie. Nu doen wij dat op yoga al én ik heb een aantal weken 'les' gehad in meditatie, dus het pad naar het ook echt doen ligt open voor mij. Maar het moet wel elke dag en minstens tien minuten. Vanavond beginnen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...