Van diepvriezers en keukens

Wat een heerlijke dag was het gisteren! Wat jammer dat ik daar zo weinig van heb meegekregen dan enkel in de zon achter glas zitten achter mijn buro op mijn werk. Ik had misschien beter gisteren kunnen hardlopen dan woensdag in de regen. Maar in de regen lopen vind ik niet zo erg.

Vandaag is het weer grijs met een nogal onstuimig weekend in het vooruitzicht. Hetgeen voor mij ook betekent: lekkage.  Vooral voor vannacht ziet het er erg nat uit zag ik op buienradar.

Dan zag het er gisterenmorgen een stuk beter uit.



Gisteren toen ik thuis kwam ben ik op expeditie geweest in onze vrieskist. Ik had kip nodig - die vond ik snel genoeg - en soepvlees. En voor dat laatste heb ik de hele kist moeten leeghalen omdat ik deze niet kon vinden. En dan hebben we nog niet eens zo'n hele grote diepvries, maar er zit nog zoveel vlees in, dat wij dringend veel moeten eten uit de vriezer. Bouillon, erwtensoep, botten.... Alles weliswaar keurig in dozen en als soort bij elkaar maar .... veel! Dat is het nadeel van een kist boven een kast maar een vrieskast is zo klein met die lades. Die nemen ook een hoop plek in beslag. En onder mijn koelkast in de keuken heb ik nog drie vrieslades, maar die zijn voornamelijk voor restjes. Daar zitten ook ijsblokjes in, zakjes currypasta en allemaal van dat soort klein grut. 

Dit weekend gaat er een kip uit, twee schenkels (soepvlees)en runderstoofvlees. De kip komt bij natuurvlees.nl vandaan. De schenkels en het stoofvlees uit Kraggenburg bij een boer die ook Schotse Hooglanders heeft. 

Volgende keer maar weer eens hert eten... 

Even tijd voor een foto uit de oude doos: mijn keuken vroeger.



Hieronder de keuken in 2007, na de eerste verbouwing


En hieronder de keuken in juli 2015, na de tweede grote verbouwing





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...