Waterig weekend

Zo'n verwaterd weekend heb je toch niet vaak. Gelukkig maar. Want ik vond er niet veel aan. Vrijdag heeft het 12mm geregend - ik heb sinds kort een regenmeter - met dito lekkage tot gevolg. Er stond wel anderhalve centimeter water in de teil en het water kwam nu ook door het gips heen. Ik zei nog tegen mijn mannetje: 'Het lijkt mij nog het beste om het plafond eruit te halen zodat je kunt zien waar de lekkage vandaan komt'. Want nu komt het water er op één punt uit maar het kan wel van heel ergens anders vandaan komen. Ik zit er ook niet op te wachten natuurlijk - een deel van het plafond eruit - maar als daarmee de oorzaak kan worden opgespoord moet het maar. 



Dus net was de aannemer bij mij op kantoor - hij is hier voor ons ook druk bezig - en hij kwam met hetzelfde plan. 'Goed plan?' Nou.... niet zo enthousiast....Weer rotzooi straks...

Vanavond gaat het regenen en nu hoop ik dan maar dat er iets te zien is.

Afgelopen zaterdag zijn mijn mannetje en ik naar het restaurant Yamazato geweest. Effe lunchen. Klinkt weer lekker decadent, want 'effe lunchen' doe je niet in een Michelinster restaurant. Dus wij met het openbaar vervoer naar Amsterdam, uitstappen bij de RAI en dan te voet door de Scheldestraat naar het Okura. Was voor mij een eeuwigheid geleden dat ik daar heb gelopen.

De - nu wat grauwe - tuin bij Yamazato

Het Okura is natuurlijk een prachthotel met een grote marmeren entree en zo'n mannetje die iedereen opvangt. Het Yamazato restaurant zit links achter in de hal. Daar wordt je ontvangen door Japanse dames in traditionele kledij. Ik heb mij nog nooit erg verdiept in de betekenis van deze kledij, maar het ziet er allemaal fraai uit. Die voetjes in die witte sokjes en die slippertjes...

Omdat ik ook niets weet van Japans eten, of toch erg weinig, zijn we maar heel veilig voor het menu gegaan. We hebben wel een paar keer gegeten bij Tanuki in Amstelveen, maar dat is meer een eetcafé (maar het eten is er wel super lekker!). En ik moet zeggen: de gerechten daar zijn niet te vergelijken met wat je in Yamazato krijgt. Het was allemaal erg smakelijk. Niet veel, maar ja: een lunch. Je gaat niet zo verzadigd van tafel als na een Teppanyaki maaltijd. Ik vind het überhaupt al zalig om met stokjes te eten. Op één of andere manier geniet je daardoor meer van je eten.

Afijn, tegen vier uur waren we weer buiten en zijn we weer naar huis gereden met trein en bus. 's Avonds nog wel een bord verse groentensoep gegeten, gemaakt van verse schenkels (de avond van te voren gemaakt) en verse groenten. Lekker.

Station RAI

Sprinter



Zondag weer hardgelopen, dit keer vanuit huis. Ik wilde vijf kilometer, maar ja, ik ken mezelf, was ik er bijna, zie ik 5,61 km en dan denk ik: maar even vol maken naar de 6. En dat heb ik dan maar gedaan. Het ging weer wat moeizaam, maar achteraf gezien beter dan de keer ervoor en dat merkte ik aan mijn hersteltijd. Ook bijna geen hoofdpijn die dag (beetje...). 



En met een pace van 7 niet eens slecht. De rest van de zondag hebben we wat lopen lummelen. Ik wilde eigenlijk wel een beetje de tuin opruimen, maar het bleef maar regenen. Dan kan je weinig doen. Vandaag zag ik mijn tuin bij daglicht en ja, ik moet er echt wat aan gaan doen. Alles ziet groen. En dan niet van de blaadjes maar van de aanslag. Maar ik denk dat alles groen is uitgeslagen nu met zoveel regen. 

Vandaag was ik even thuis om te kijken wat reiniging van mijn gevel mij gaat kosten (vandaar dat ik mijn tuin bij daglicht zag). Nou ja reinigen. Ik denk dat het meer renoveren zal zijn: oude voegen eruit, chemisch reinigen en weer voegen. Gaat wel wat kosten vrees ik. Mijn buren laten het dan ook doen, alleen bij hun is de voeg goed omdat deze een jaar of acht geleden opnieuw is gedaan. En dat was ook voor mij de aanleiding om er zelf even naar te laten kijken, hoewel het niet in de (financiële) planning ligt. Mijn wingerd zal er helaas aan moeten geloven ... [snik] want dat schijnt toch echt niet goed te zijn voor je gevel. Helaas. Dus ik hoop dat het 'meevalt' want ik krijg er dan wel weer een pracht van een gevel voor terug...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...