Ik voel me helemaal ge-appt...

De Groene Weelde

Op woensdag zagen we officieel de week doormidden. Voor mij is dat meer de donderdagmorgen. Dan heb ik alle 'verplichtingen' gehad. Zalig. Voor mij is sowieso de tweede helft van de week minder uren werken dan de eerste helft. 

Ik kom tegenwoordig met behoorlijk veel moeite uit mijn bed. Ondanks dat ik met een slaap-app slaap en dus op een bijzonder zachte manier wordt gewekt. Ik gebruik nu Sleep Cycle. Toch een wat betere app dan Morpheuz. En bovendien hoef ik voor deze app mijn horloge niet om te houden maar het zou wel een aanvulling zijn als je hier een i-Watch aan kunt koppelen want deze app kan ook het aantal 'steps' bijhouden. Wat dus bij mij nu niet kan kloppen ondanks dat er wel 'steps' staan ingevuld. Ik weet niet hoe de app hieraan komt.

Ik ben toch aan het overwegen om ofwel een Garmin aan te schaffen of gewoon door te blijven lopen met mijn iPhone. Voordeel van een Garmin is dat deze wat preciezer is qua GPS en dus je gelopen afstand beter plot. De data van de Garmin kan je inlezen in Runkeeper, plus dat tegenwoordig in de Garmin een hartslagmeter bij de pols zit. Dus je hoeft dan niet meer zo'n band om (wat ik toch al niet meer had). Die banden zijn onnauwkeurig en zitten niet lekker.

Maar ja, een Garmin kost toch snel tegen de driehonderd euro en bovendien loop ik toch altijd met een telefoon, want ik loop vaak alleen. Nog een voordeel van de telefoon is dat ik onderweg foto's kan maken. Nadeel van de telefoon is dat hij soms niet reageert op mijn vingerafdruk omdat mijn duim nat is van het zweet en als het regent werkt het scherm ook niet optimaal. Dus voors en tegens. 

Je wordt als het ware een beetje door de verschillende apps gepusht om een i-Watch of iets van dien aard aan te schaffen. Begin je eenmaal met zo'n app wat je steps of je slaap bijhoudt, dan wil je ook verder. Heel vervelend. Maar wel leuk.

Wat ook een bijkomstigheid is van die Sleep Cycle app is dat je je kunt laten wekken door een Philips Hue lamp. Zeker nu, nu het 's morgens nog zo donker is, is dat voor mij wel handig. Ik had - of heb - een wekker waar de lamp ook van aangaat als je dat zo instelt, maar dat is zo'n nep Philips Wake-Up - je kent dat wel, het werkt allemaal net niet - en deze staat nu in de badkamer gewoon als radio. Ik zit met mij gas en elektra (nog) bij de Nuon, en zij hadden vroeger een app waarmee je je lichten kon bedienen. Helaas is dat niet meer - gelukkig wel mijn geld terug gekregen - maar het is wel super handig. Nu heb ik weer van die ouderwetse tijdschakelaars op een paar lampen en ook op een paar lampen niet, dus als ik naar bed ga, moet ik de hele kamer door om die lampen uit te doen. En als je dat niet gewend bent is dat best omslachtig. 

Dus heb ik zo'n startersset gekocht van Philips Hue lampen met wit licht. Slechts twee lampen om mee te beginnen, kijken of dat bevalt. Al met al is het toch verstandig om dit soort randapparatuur aan te schaffen van een goed en gevestigd merk, zoals bijvoorbeeld Philips.  Je mag er dan gevoegelijk van uit gaan dat zij dit uitbreiden en door ontwikkelen. We gaan kijken wat het brengt.

Gisterenmiddag was mijn hardloopmiddag en precies toen ik begon te lopen begon het ook te regenen. Gelukkig nog niet zo hard, maar er stond behoorlijk veel wind en af en toe had ik die toch vinnig tegen. Het ging mij niet soepeltjes af - 6 km met een pace van 7,14 - en 's avonds kwam ik met moeite van de bank. Natuurlijk weer de gebruikelijk ARH (After Running Headache...) waar ik vandaag ook nog last van heb. Tja. 


Flinke plassen

Flinke heuvels....
Flinke lekkage..... :-(






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...