Ochtendgloren

Ochtendgloren

Wat is nu twee dagen? Twee dagen in een mensenleven. Een weekend. Veel te snel voorbij weer, maar wel heel veel gedaan. Een driedaags weekend lijkt mij nog heerlijker. Of toch maar minder werken...

Vrijdagavond zijn met mannetje en ik naar de film geweest: Star Wars. De nieuwste. Ik hou wel van science-fiction en Fantasy en vooral tegenwoordig vind ik die special effects in films fantastisch. Het verhaal vind ik dan zelfs van iets minder belang. Aangezien ik alle Star Wars films heb gezien, mocht deze niet ontbreken. Mét een flinke popcorn natuurlijk. Ondanks dat we net hadden gegeten.

Zaterdag had ik het 'grote kuis'-virus: ik heb de slaapkamer én de badkamer van top tot teen schoon gemaakt. Aanleiding was eigenlijk dat ik eens in de zoveel tijd mijn bed 180 graden draai. We slapen op een boxspring en om 'doorliggen' van het matras te voorkomen draai ik het bed af en toe. En dan komt er van alles te voorschijn.... En mijn mannetje heeft de ramen beneden gelapt en hij heeft ook de koof boven de ramen geschilderd. Moest nog gebeuren. Weer iets wat we kunnen schrappen van het lijstje...

Dus druk-druk-druk die dag.

Zondagmorgen heb ik eindelijk weer eens hardgelopen. Afgelopen woensdag kon ik niet, dus moest ik naar de podotherapeut en ben ik daarna even naar het tuincentrum geweest. Even twee plantjes gekocht. En natuurlijk staat dan je hele huiskamer weer op de kop.




Zondag liep mijn mannetje met mij mee dus dat was gezellig en dan loop ik doorgaans wat sneller dan als ik alleen loop. Toen we bij het park uit de auto stapten regende het, maar dat stopte eigenlijk vrij snel, maar het was natuurlijk super vochtig in het park. En toch heb ik heerlijk gelopen. Echt míjn weer: graadje of 5 en hele lichte regen. Echt zálig. En massa's andere lopers. Altijd gezellig daar.




Thuis dan als beloning voor de lichamelijke inspanning zelfgemaakte pistoletjes (dus echt van scratch!) mét roerei en gerookte zalm. Ook zalig. Na deze zalige uitspattingen erwtensoep gemaakt. Ik ben er zelf niet zo dol op, maar ik maak het wel graag. Maar aan het einde van de dag was ik zó moe en was ik het zó zat, dat mijn mannetje de soep heeft 'afgemaakt'. 



Toch weer te veel gedaan zo'n weekend, terwijl ik ook wel eens een dag gewoon niets wil doen, maar op één of andere manier lukt me dat gewoon niet.

Toch weer te veel soep gemaakt dus maar invriezen. In bakjes van 700 gram. Er sneuvelen er twee.... in de schuur. Erwtensoep overal. Dus zeven ingevroren. Eén mee voor naar kantoor voor mijn baas. Vindt-ie lekker.

Het is wel heerlijk dat de dagen weer lengen. Elke dag 's middags twee minuten erbij. Vandaag 17.13u als de zon onder gaat. 's Morgens moet het nog even wat vroeger licht worden, want ik ben niet uit bed te branden. Hopeloos. Terwijl het zo lekker kan zijn om met het ochtendgloren op te staan. Nou ja, het ochtendgloren is nu nog 08.31u dus dat gaat ook niet helemaal op ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...