Duikvaker en .... meer

Laten we het maar niet hebben over het weer. Want dat is diep triest. Wind en regen, regen en wind. 

Afgelopen weekend was een vrij druk weekend voor ons. Vrijdag was mijn moesje jarig en zijn wij 's middags even naar het Lelystadse gereden met een grote bos bloemen en een heerlijke Indiase Curry. De bos bloemen hebben we in een vaas gezet en de curry verder afgemaakt en later heerlijk opgesmikkeld. Altijd super lekker, Indiase Curry. Omdat ik weer kei-moe was, zijn we tegen achten weer naar huis gereden. Op mijn slaap app was ook wel te zien dat ik die nacht ervoor niet al te best heb geslapen, voor zover je een slaap-app kunt vertrouwen...

Zaterdag zijn wij naar de Duikvaker geweest. Dat is dé duikbeurs van Nederland (en België). Twee dagen en altijd super druk. Er staan ook veel reisburo's en landen die het duiken in hun land promoten. En natuurlijk de nodige stands met duikpakken, flessen, BCD's en wings en daar tussen wat grut. Wij hebben niet echt meer iets nodig - behalve een wing die ontzettend op mijn verlanglijstje staat - maar we zijn er even naar toe gegaan om ons op een volgende duikvakantie te oriënteren. 

Zo tegen vieren daar weg en doorgereden naar vrienden van ons die een paar maandjes terug een nieuwe woning hebben gekocht wat we nog niet hadden gezien en het was ook alweer een poos terug dat we bij ze waren. Even gezellig bijkletsen, zuurkool en boerenkool met worst en worstjes gegeten, wat gedistilleerde produkten geproefd - mijn mannetje dan, ik niet (hoofdpijn) - en op een Ikea slaapbank op de logeerkamer de nacht doorgebracht, wat wéér niet een al te beste nacht was. Maar als ik ergens vreemd ben slaap ik zowiezo niet erg goed.

Ondanks dat voelde ik mij zondag toch niet al te versleten en mijn mannetje en ik zijn om half negen met onze hardloopkleren aan een rondje gaan lopen in het groene hart, in de Betuwe, langs de grote rivieren. Weer eens een andere scenery. Nu waaide het al fors en omdat je daar nogal 'open' loopt ook flink wind tegen op bepaalde stukken. Vroeger was ik altijd nogal een beetje éénkennig met mijn rondjes, maar de laatste tijd vind het wel leuk om eens een ander rondje op mijn Runkeeper te zien dan gebruikelijk, ondanks dat dat mij nooit verveeld: je moet gewoon oog hebben voor de details.


De uiterwaarden bij Culemborg

Bij Culemborg

Ik probeer mijn blogs altijd een beetje kort en bondig te houden, maar als ik eenmaal begin heb ik ineens zoveel te vertellen! Dingen waar je dan ineens aan denkt. Zoals bijvoorbeeld dat ik ergens in december zo'n vogel voedergeval heb gekocht waar je dan vetbolletjes in kan doen. Voor de vogels dus. Maar dat om één of andere reden bij anderen een hele invasie is van vogels, bij mij niet één! Wel in mijn voederhuisje wat er al jaren staat, maar deze zien ze niet! Verwende nesten, die vogels. 


Het bewuste vogel voederkooitje



Mijn tuin is nu ook wel een beetje mistroostig, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in de winter bewust niet veel doe om zo zo veel mogelijk 'wildlife' te lokken. Ik snoei niets en woel niets om, om zo de merels de kans te geven de lekkere vette wormen en de slakken op te peuzelen. En straks als Jan toch weer weekenden weg is, heb ik genoeg tijd om mijn tuin aan te pakken. Maar toch eerst de gevel laten doen en dan zien we wel verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...