Oostende - Koningin der Badsteden II

Afgelopen weekend waren we weer in Oostende. Ervan geprofiteerd dat we er dan iets langer dan een weekend konden zijn want paasmaandag. We hadden verder niets bijzonders op stapel staan vanwege pasen, want dat hele pasen zegt mij niets en ik vind het meer en meer een commerciële kapstok worden om allerlei onzinfrutsels en 'je moet weer veel en duur eten' aan op te hangen. De supermarkten haken daar maar weer wat gretig op in. Zoals een paasboom. Wie dat nu weer heeft verzonnen...Het ergste is nog: we hebben niet één paasei op! Dat vind ik dat wel in en in triest. In het land van de chocola en niet eens een paasei gegeten... 

Zaterdag met de moeder van Jan geluncht bij Bistro Mathilda. Dat had ze nog tegoed. De vorige keer hebben we dat moeten afzeggen omdat ik zo enorm ziek was die nacht. Argh, als ik dáár nog aan denk...



Het eten was op zich niet slecht, maar de bediening wat stijfjes. Het interieur is wel strak en modern. 

Via de Achiel met de fiets vol boodschappen terug naar huis. Dan weer snel naar buiten. Het weer viel weliswaar tegen, maar binnen zitten kan altijd nog.



En bij de renbaan een Easter Bunny....


Door de gebeurtenissen op Zaventem, hadden wij in Oostende wel meer last van de vliegtuigen. We zitten weliswaar er een eindje vandaan, maar de vliegtuigen stegen naar het zuiden op en dat was goed te horen vanwaar het appartement ligt. Omdat we lekker hadden geluncht 's avonds een simpel soepje met brood gegeten.

De volgende morgen scheen zowaar de zon, dus hardloopspullen aan en gaan met die banaan. Naar de dijk, eerst 4 km wind tegen, dan naar beneden en langs de vloedlijn de andere 4 km, heerlijk met de wind in de rug en zon in het smoeltje. Ja, sorry dat ik er niet zo flitsend bijloop, maar ik zal binnenkort een fel oranje, geel, roze of groen hemdje kopen...



Na het gebruikelijke roereitje en bakken koffie hebben we een heerlijke wandeling langs het strand gemaakt. Het was mooi weer, wel keiharde wind. Even lekker uitwaaien.









Even een lekkere koffie gescoord bij De Familie Jansen - aanradertje voor als je in Oostende bent. Doet wat on-Oostends aan wat positief is. De meeste tentjes in Oostende zijn nogal stijf en blijven steken in de jaren vijftig wat dan wel weer positief is voor Café du Parc wat de jaren dertig uitstraalt met art deco interieur. En als je dan toch in Oostende bent, even naar 't Botteltje om één van de honderden bieren te proeven. Ik ging voor de Arthurs Legacy en Jan nam een Kwak in zijn bijzondere glas met houten handvat. Het mini bakje nootjes was snel op.

We hielden het helaas niet droog terug naar huis, tegen de wind...






En als ze zeggen dat ik Jan altijd zo op een voetstuk plaats, dan hebben ze gelijk...


1 opmerking:

  1. Dat is ook geen verkeerd weekend geweest! Heerlijk dat uitwaaien aan het strand, dat mis ik hier in het hoge noorden echt wel! Ik ben weleens in Oostende geweest als we in Brugge waren maar behalve het strand ben ik er verder niet zo bekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...