Verpest

Ik moet het toegeven: ik ben verpest. Ik heb drie dagen een Leica Q mee gehad, en nu ben ik verpest. Ik vind nu dat ik me moet 'behelpen' met mijn Canon 30D, ondanks het mooie Tamron 16-300 objectief. Maar dit tipt niet aan die Leica...


Dooptafeltje (Leica Q)

In mijn beleving fotografeerde ik vroeger meer dan tegenwoordig. Maar dat kan een verkeerd idee zijn. Misschien komt het ook omdat de afgelopen maanden nogal somber waren: veel regen en hoop grijs. Nu de dagen weer wat zonniger worden, krijg ik ook wat meer zin om mijn camera weer eens te pakken. Natuurlijk is het voordeel van het objectief wat ik heb dat je niet bovenop je onderwerp hoeft te staan. Ik ben een beetje gek op macro-fotografie en met deze lens kom je daarin best ver. Natuurlijk heb je speciale objectieven voor macro-fotografie, maar ik ben niet zo'n fotograaf die met een tas vol objectieven loopt te zeulen. Ik fotografeer omdat ik het leuk vind en niet per definitie om de allermooiste foto te maken.


Hommel op bloem in mijn tuin (Canon 30D)

Wij hebben drie camera's: een Canon 30D dus met Tamron objectief voor het 'betere' werk; een Leica D-Lux 4 voor het snapshot gebeuren en een Olympus Pen EPL5 voor onderwaterfotografie, dus met onderwaterhuis en flitser. Overigens ook een mooi cameraatje met als grote voordeel dat je je lenzen kunt verwisselen (dat kan op het Leica toestel niet).


Grotduiken in Chania (Olympus PEN)

In één van mijn vorige blogs heb je kunnen lezen dat ik geen last heb van blog-clichés als honderden foto's maken voor op mijn blog. Meestal blog ik en zoek daar dan foto's bij. Soms heb ik gewoon geen foto's over het onderwerp waar ik over schrijf. Dan is het wel leuk om in het digitale archief te duiken en een foto 'uit de oude doos' te plaatsen, toen ik nog niet in RAW fotografeerde. 


Een probeersel uit 2004

We bewaren al onze foto's op een AirPort Time Capsule van Apple. Ik ben echter pas recent begonnen met het taggen van foto's, dus soms is het best zoeken naar een bepaalde foto, ondanks dat ik ze wel heb gerubriceerd. Wij noemen ons Joany Photography, maar dat is meer om ze te kunnen voorzien van een watermerk dan dat we hier iets commercieels mee willen. En Joany is een samentrekking van onze namen. 

Wordt tijd dat het we weer op vakantie gaan. Kan ik weer los met mijn fototoestellen...

Nog een ouwe uit 2003


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...