Happy

Waar ik blij van word:
- van de zon
- van het geluid van vogeltjes in de ochtend, een merel die zingt.
- een self cleaning house...
- een kop koffie met een koekje
- van 'mogen'
- van buiten zijn
- kunnen doen wat je wil
- de wereld onder water


Zonsondergang Bonaire


Waar ik triest van word:
- van (veel) regen
- van het geluid van vrachtwagens vanaf zeven uur in de morgen tot zeven uur in de avond
- overal stof, hoevaak je ook stofzuigt
- een kop koffie zonder koekje
- van moeten
- van de hele dag binnen
- van verplichtingen
- de mensenwereld boven water

Ik ben opgegroeid in de stad, maar ik ben geen stadsmeisje. Hoe kan dat? Waar komt dat vandaan? Geboren in een herenhuis op de eerste verdieping hartje Dordrecht, opgegroeid als peuter en klein meisje op een gallerij boven een winkelcentrum, verhuisd naar zo'n moderne flat jaren zeventig vlak langs de A16. In de weekenden naar onze stacaravan in Borkel en Schaft. Alle vakanties zaten we daar. Een klein dorpje aan de Dommel. Zwemmen in de Dommel. Een huis maken in het tarwe. Mais pikken. Konijntjes kijken met de auto in het donker, toen mak van de mixamatose. 

Dan verhuizen. Naar Lelystad. Godzijdank niet naar de Bijlmer waar we ook een pracht van een flat hebben bezichtigd, toen zo hot als kweeniewat. Pionieren in de polder. Het was 1975. Op een gegeven moment studeren in Amsterdam. Met de bus over de dijk langs het IJsselmeer. Hé, wat zijn dát voor vogels? Eerste vogelboekje. Eerste wandelvakanties. Eerste expeditie/backpack vakanties. Hé, dat vind ik leuk! Wakker worden als de zon opkomt. Weekendje prehistorisch doen. Ik word rustig van rust om me heen. 

Mijn eerste kennismaking met de jacht. De jacht met de camera wel te verstaan. Voor dag en dauw opstaan om reeën te spotten. Vakanties naar Canada, naar Amerika, naar Zweden, Noorwegen. Met de tent. Weer opstaan als de zon opkomt. Uhm, en als die niet onder gaat...? Dieren spotten in hun natuurlijke omgeving.


Baby eland (Alaska)



I picture myself:
a little house by the lake with a ramp, the sun sets on the horizon. I drink my tea. Mosquitos buzz in the orange sunset. A loon howls at the lake. It is the only sound I hear. My Belgian Sheppard curls around my feet. My cat finds his place on my lap. My husband puts some more wood on the fire. I am happy. 


Huis met tuin in Alaska

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...