Vrijdag boodschappendag

Aangezien ik boodschappen doen haat, beperkt ik dat tot hooguit twee keer per week: maandagavond en vrijdagmiddag. Gewapend met lijstje loop ik als een paard met oogkleppen op me kapot te ergeren aan mede-lotgenoten de meest voordelige en dus snelste route door de grootgrutter. Om dan halverwege tot de ontdekking te komen dat je iets bent vergeten van dat lijstje en je weer helemaal terug moet. Grrrr.

Gelukkig heeft de plaatselijke AH zelfscan dus ben ik over het algemeen binnen een kwartier weer weg. Met boodschappen voor de hele week. En vrijdags halen we eten voor het weekend. Dan leven we ons meestal wel uit. 

Als ik geluk heb is mijn mannetje op vrijdag eerder thuis dan ik (zoals vandaag....). Dan doet hij de meeste boodschappen op de markt. Ik hou niet van markten. Van die nauwe paadjes en slenterende mensen die alle tijd van de wereld hebben. Waar je constant moet bukken anders loop je met je hoofd tegen zo'n houten balk aan. Waar moeders met kinderwagens op je hielen rijden....De enige markten die ik nog wel te behappen vind, zijn die in het buitenland.

Markt in Collioure - Frankrijk

En dat geldt ook voor de supermarkten. Vooral die in Frankrijk zijn helemaal top! Dan wou je dat je kon blijven eten met al dat lekkers wat uitgestald ligt!





Maar er gaat natuurlijk niets boven de kleine, zelfstandige detaillisten met hart voor hun zaak en hun produkten en oog voor de klant. Helaas ontbreekt bij mij de tijd om dáár alles te halen.

Versche Vis - Oostende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...