Overstappen naar andere energieleverancier

Ik heb inmiddels het boek De Cirkel uit. Hoe enthousiast ik was tijdens het lezen, des te meer de desillusie was toen ik aan het einde kwam: het eindigt heel abrupt, net alsof de schrijver er geen zin meer in had. De intentie van het verhaal is wel duidelijk en blijft beangstigend, maar dat het zo moet eindigen, nou, sorry hoor, maar dat bepaalt mijn hele beleving. Dus geen goede recensie. 

Nu ga ik de Donkere Toren serie van Stephen King weer opnieuw lezen. Ik heb deze reeks al eens gelezen, maar het is zo'n boeiend verhaal en nog best ingewikkeld - met veel metaforen - dat ik gewoon weer opnieuw begin.

Ik ben onlangs overgestapt naar Qurrent. Ik heb jaren bij de Nuon gezeten, maar nu dacht ik - met mijn groene hart - ik kies voor een 'groenere' energiemaatschappij. Qurrent dus. Het maakt mij in principe niet zoveel uit van wie mijn energie komt, maar je probeert toch de 'juiste' te kiezen. Nu weet ik ook wel zo'n beetje het verhaal van de groencertificaten, dus helemaal blind vaar ik er ook niet op.

Afijn, mochten jullie overwegen over te stappen, doe dit dan niet aan het begin van het jaar ofwel aan het einde of midden in de winter. Dit geintje heeft mij 260 Euro extra gekost! Want je krijgt nog eens een afrekening van de Nuon vanaf je jaarrekening en omdat dit midden in de winter is, is dit natuurlijk altijd meer dan als je aan het einde van de zomer overstapt. Ik baal daar wel van eigenlijk omdat ik daar niet aan heb gedacht. Is toch een hoop geld. Achteraf denk ik: hoe stom kon ik zijn. Nu maar hopen dat de zon héél veel gaat schijnen komende maanden, dan valt de schade hopelijk mee aan het einde van het jaar...



1 opmerking:

  1. Hier betaal je per verbruik per maand. Je kan elk moment je verbruik doorgeven. In de winter lastiger, maar nooit slikken aan het einde van de periode. Maar volgend jaar hopelijk een voordeel. In NL hadden wij Greenchoice. Ik vond die heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...