Steelloze stofzuigers, of zoiets

Net floten de vogeltjes dat het een lieve lust was in de groenstrook achter het kantoor, maar nu hoor ik enkel motorgeluiden: hier vlak achter zit zo'n reparatiebedrijf voor auto's en motoren, B. de Haas heet het geloof ik.

Ben vandaag toch al niet in zo'n beste stemming. Vraag me niet waarom. Waarschijnlijk een vrouwendingetje. Ondanks dat ik al zes maanden niet ongesteld ben geweest, blijf je wel de symptomen houden: beetje hoofdpijn, beetje moe, kribbig, opgezet, beetje blèh.  Sorry mannen.

Zaterdag was ik ook al in zo'n rotbui maar dat werd veroorzaakt door een lul van een verkoper bij een groot warenhuis met een rood logo. MM te C., we noemen geen namen....


Begin april heb ik daar een Electrolux Snoerloze stofzuiger gekocht. Werden we vakkundig naar toe gepraat door de verkoper. Waarschijnlijk hangt er een flink provisiekaartje aan. Wij overstag, maar hij bevalt ons niet helemaal: voor de snelle kruimels en klei wegzuigen (of de auto) istie prima, maar het grote werk niet. Je komt namelijk nergens meer onder. Niet onder de bank, niet onder de kast, niet onder het bed.... En ik mis dat even snel de onderste stang eraf en met die bovenste stang even langs en over de hoeken en plinten. En toch ook de kracht en capaciteit.

Dus wij weer naar die winkel met dat rode logo - nee, we waren niet gek - kijken voor een stofzuiger erbij (dus niet in plaats van). Gewoon een simpel ding. En als je niet gek was dan word je het wel van al die soorten en maten en kleuren en prijzen... Met zak, zonder zak, met steel, zonder steel, met snoer, zonder snoer. Komt diezelfde verkoper weer, ik doe mijn verhaal ('Nee, we nemen niets terug...')(was ook niet mijn opzet)... 'maar ik kan misschien iets voor jullie doen qua prijs...'. Dus hij praat mij naar een AEG - ik snap nu waarom (Electrolux = AEG), ok, mogen we even overleggen. Kom zo bij u terug. Goh, heb wel met jullie te doen hoor....(Ja, alsof je voor je lol een stofzuiger gaat kopen! Jeetje man, dat is net zo suf en inspiratieloos als een strijkijzer kopen...).


Willen we die AEG kopen, zeg ik heel brutaal, wil er wel 25% af. Zegtie, ik ga kijken wat ik kan doen, loopt weg en ik zie hem gewoon met andere mensen aan de slag gaan. Dus wij staan daar zo van, komt-ie nou nog af? En toen zijn wij ook maar weggelopen. Ik boos natuurlijk. Vergeet ik helemaal langs de Trendhopper te gaan om naar een bankje te kijken... Grrr. Afijn. Eén troost: hij is nu wel zijn provisie misgelopen.

's Middags dan maar even naar een andere winkel en daar een Bosch die in de aanbieding was gekocht. En dat ding bevalt me prima ('Nee, die moet je niet nemen hoor. Is een energieslurper..!'). 


Nog in een pop-up 'vintage' store (vintage is gewoon een modern woord voor troep) een zonnehoedje gescoord voor 6 euro.


Korenmolen De Eersteling


En dat allemaal op de fiets. Nog even langs de molen: appeltaartmix halen. Mijn vriendjes (twee herdershonden) waren er helaas niet.

Daarna dan toch nog even een appeltaart gebakken en Jan heeft brood gebakken volgens het Gerlinde-recept (brood was wel wat te zwaar  en iets te nessig vond ik). En als troost een neutje: Jan de gin-tonic, ik de cider.


Zondag dus weer (nog) niet hardlopen (nog vier weken niet, dan ga ik het weer proberen), en na het ontbijt de fiets gepakt en naar Cruquius gereden naar de Trendhopper waar ik een leuk bankje had gezien op internet. Daar stalen van meegenomen. Hup, weer naar huis, stof uitgekozen, hup weer naar Cruquius, effe bankje gekocht (wel 10 weken levertijd) en via een vrij lange omweg terug naar huis. In totaal iets van 35 kilometer weggefietst. En dat allemaal op een kop koffie en een klein chocolaatje. 


Bergeend in tulpenveld

Dijk vlakbij de Polderbaan

Groot Hoefblad

Ringvaart

Bij de bollen, de prachtige bollen...

Molen De Hommel


Vliegtuigspotters langs de Polderbaan

Mooi weer en dan stikt het van de vliegtuigspotters langs de Polderbaan allemaal gewapend met super telelens, krukjes, trapjes en een vliegtuigspotter-app. Voor de vorm dan ook maar even een vliegtuig op de korrel. 



Torenvalk


Maar ik vind een torenvalkje dan toch wel iets mooier. Maken iets minder herrie....!

En thuis wachtte ons een lekkere kop koffie met een stuk zelfgebakken appeltaart. Mjammie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...