[Verzin een titel....]

At the carwash...

Going throug the carwash yeah...

Come on now, let's sing it to me...

Carwash...

Let me tell you it's always cool...

Well those cars never stops coming...

Hey, get your car washed today...

That's why I work and work...

Toch wel grappig dat je ongemerkt best leuke foto's maakt, zo met dat kiwi-ja-knik-vogeltje op je dashboard.


And now for something completely different:



Jan z'n uitzicht vanmorgen vroeg
De bende van de M921 BNS Lobelia - mijnenjager



Deze laatste foto laat een onontploft wapentuig zien wat op de bodem van de Noordzee ligt, voor de kust van Normandië. De Lobelia voert daar momenteel een ontmijningsoperatie uit voor de Franse kust 'Benevolent Depolluting 2016'. Er ligt daar nog zoveel onontploft spul wat een potentieel gevaar oplevert voor onder andere vissers - die vissen nog regelmatig onontplofte mijnen op met soms rampzalige gevolgen. 

Gisterenavond zijn er nog duikers naar beneden moeten gaan om een partij springlading bij zo'n apparaat neer te leggen - op zo'n 35 meter diep (!) - om deze later tot ontploffing te brengen.




Deze gasten zijn goed bezig! Dat is wel even wat anders dan dat recreatieve duiken wat wij doen. Petje af! Jan maakt nu eens mee - al is het maar voor even - hoe het is om op een mijnenjager te zijn. Heel wat anders dan op een fregat, vertelt hij mij.

Dus voor je afgeeft dat defensie te veel geld krijgt bedenk dan dat dit soort werkzaamheden - in het kader van onze algehele veiligheid - daar ook van worden betaald. Want ook de Nederlanders nemen hier actief aan deel.

1 opmerking:

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...