Vijf dingen waar ik niet zonder kan...


Vandaag weer even een wat luchtiger onderwerp dan gisteren. We keren even terug naar de #30DayBlogChallenge en wel nummer 25:

Vijf dingen waar ik niet zonder kan.

Ik kan er zo vijf noemen, maar dat zal wel niet de opzet zijn van de vraag (water, lucht, eten, drinken......). Het zal wel gaan om de materiële zaken waar ik niet zonder kan.

Ik kan in feite maar één ding bedenken: mijn credit card.

Want daarmee kan ik al het andere wat ik 'nodig' heb kopen. Maar dan kan ik nog dieper gaan, want zonder inkomsten geen credit card, dus in feite kan ik niet zonder mijn werk. Voor de centjes.

Maar goed, dan kan je nog wel verder pellen: als er geen centjes zijn, kan je dan nog leven? In principe wel, als je zelfvoorzienend bent. Maar dan kan je weer niet zonder anderen, want alleen - of met z'n tweeën - kan je zonder centjes nooit zelfvoorzienend zijn. Of misschien voor korte duur, want dat ga je in mijn ogen nooit lang volhouden.

Ik denk dat ik nu te ver afdwaal. In feite dus kan ik zonder alles wat ik nu heb, maar ik weet niet of mijn leven dan leuker of minder leuk wordt. Als ik nu even vijf dingen zou moeten opnoemen, zouden dat zijn - in willekeurige volgorde:

  • hardlopen
  • vakantie
  • buiten zijn
  • mijn leesbril



Verder dan vier kom ik niet. Mijn mannetje staat niet in het rijtje. Het is niet dat ik hem dan niet graag zie, maar ik vind het zo'n flauwekul om te beweren dat je niet zonder je partner kunt. Tuurlijk kan je zonder! Ik zeg niet dat dat leuk is, maar uiteindelijk kan ieder gezond mens zonder. 

En daar is ook een liedje over geschreven:


Er zijn geen woorden meer voor wat ik voel
Ik heb geen woorden meer voor jou
Wat door een ander ooit verzonnen is slaat de plank finaal mis
Er zijn geen woorden meer, geen woorden meer, voor jou
"Ik hou van je" klinkt al in ieder Hollands lied
Je maakt me stapelgek, ach zo erg is 't ook weer niet
"Ik kan niet zonder je" dat is zo algemeen
En "blijf voor altijd bij me", misschien zeg jij me dan "auf wiedersehen"


Op naar de volgende vraag: mijn favoriete outfit. Daarover later meer....

5 opmerkingen:

  1. Altijd leuk onder het genot van een kop koffie nieuwe blogberichten te lezen.....
    Denk je dat in jouw geval 'waardering' geen goede optie zou zijn voor plek 5? :-)
    Gelukkig maar dat dit berichtje vrolijker van aard is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad, maar dan kan je het nog wel verder aanvullen met liefde, genegenheid, een knuffel op z'n tijd, af en toe een dier aaien, een huilbui... eigenlijk kan ik de lijst wel eindeloos lang maken.
      Geniet van je koffie....

      Verwijderen
  2. In verschillende fases van je leven veranderen die dingen waar je niet zonder kan ook denk ik.

    Ik kan in ieder geval niet zonder ruimte om me heen en een zeker gevoel van "vrijheid".
    Ook binnen de werksituatie zorgde ik zoveel mogelijk ervoor dat ik niet eigen dingen kon doen. Alleen de laatste 2 jaar werd me dat ontnomen en zorgde mede voor de 100% afkeuring voor werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die vragen. Ik ga er binnenkort ook maar 'ns mee beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om bij stil te staan. Best lastig inderdaad, om helemaal terug te rekenen waar je niet zonder kan.
    Ik dacht daar ook eens overna en schreef er dit over: http://anitasdagboek.blogspot.nl/2015/06/mijn-3-basisbehoeften-om-te-floreren.html
    Slaap, yoga/meditatie en creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...