Dakfrustraties

Vandaag is het dag zes van mijn griepaanval en het gaat gelukkig al wat beter. Vannacht eindelijk redelijk goed geslapen door die ene codeïnefosfaat pil die ik nog had liggen van 2010 - wie wat bewaard heeft wat - en waardoor ik de hoest kon onderdrukken. Aangezien het een droge, niet productieve hoest is, is dat geen probleem. Het enige wat je hebt 's morgens is een nogal dikke keel die je even 'schoon' moet hoesten.

Het ook nog even aan mijn huisarts gemeld en ik krijg gewoon nieuwe codeïne tabletjes, de schat. Ik ben van plan om morgen weer naar kantoor te gaan. Nu vanuit huis wat gewerkt. Klinkt altijd zo lekker gewichtig. Maar ik doe het in feite enkel zodat ik morgen geen achterstand heb. Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld tijdens vakanties mijn zakenmail bij hou. Als ik dat niet doe, dan krijg ik een rolberoerte als ik de hoeveelheid mail zie. Dus dan loop ik er net zo lief even doorheen, de bagger ertussen uit en proberen de andere mails enkel maar te lezen en direct weer te vergeten. Dat is voor ná de vakantie.

Over vakantie gesproken: als alles goed was gegaan dan zouden wij over twee weken al in Oman zijn geweest. Helaas kwam het dak ertussen, oftewel onze klusser die zei dat het dak vervangen moet worden omdat daar de lekkage in de badkamer vandaan komt. Dan toch maar even die vakantie niet door laten gaan in afwachting van de kosten.

Afijn, de kosten weten we nu wel, maar het dak ligt inmiddels drie weken schoon en bloot te wachten. Ik heb al drie weken geen opbrengst van mijn zonnepanelen, want die staan afgedekt op het badkamerdak in afwachting van wat misschien ooit gebeuren gaat. De keien liggen op het dakterras en de nieuwe isolatie staat in grote gele pakken in de tuin. Ook al drie weken. Er is wel contact met de klusser, maar die heeft geen dakdekker, had hij gezegd. Hoezo, geen dakdekker? Je had het beloofd. Hij zou alles laten vallen zodra het dak leeg was. Nou, ik weet niet wát en waar hij alles heeft laten vallen, maar ik heb er niets van gemerkt.



Dus je begrijpt dat mijn bloed niet alleen kookt door de griep, maar ook door klussers die hun woord niet houden. Niet alleen een vakantie door de neus geboord, maar ook energie - zonne- én mensen -, enkel nu nog negatieve energie over, in zowel letterlijke als overdrachtelijke zin. Jan is er ook niet over te spreken en als er volgende week nog niets is gebeurd, gaan we de isolatieplaten en zonnepanelen terug leggen omdat we anders bang zijn dat de zonnepanelen beschadigen. Dan is het platen er weer op en lekker alles uitstellen tot volgend jaar en een andere dakdekker.

Vandaag is het ook stil en de komende week wordt regen verwacht dus dan is het geen dakdekkersweer, dus zal er wel weer niets gebeuren.

Ik word er zo zuchterig van...

Nou, en dan zit je dan zo thuis, en is het pas elf uur. Als ik nu al in ons nieuwe huis had gezeten, dan was ik de tuin wel ingegaan. Hier kan ik daar nu weinig aan doen. Kan nu ook mijn dakterras niet op vanwege de keien. Moet het dakterras ook een ietwat 'winterklaar' maken. Maar ik ga straks even naar het tuincentrum en daarna mijn boodschappen voor de rest van de week. En dan hopelijk vannacht écht mijn herstelslaapje en morgen weer naar kantoor. Heb daar gewoon weer zin in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...