Hoesten

Gisterennacht goed geslapen mede dankzij de hoestsiroop die ik ooit in België kocht Bronchosedal met 9% codeïne. Echt bere-spul. Helaas niet meer vrij te verkrijgen dank zij die eikels die hoestdrank met codeïne gaan kopen om er 'high' van te worden. Sufferds. Ben helaas al wel aan de laatste flacon bezig..

Ik had gehoopt dat ik me gisteren en vandaag stukken beter zou voelen, maar gisteren had ik enorme koppijn en vandaag ben ik weer enorm aan het hoesten. Het schiet dus niet erg op. Nu moet ik met hoofdpijn ook niet in mijn bed gaan liggen, want dan gaat het echt niet over. Gewoon flink wat pijnstillers wat de pijn wat verzacht en verder proberen te doen wat ik normaal doe. En veel eten.

Gisterenmiddag samen met mannetje op de fiets toch even naar de markt. Als je je goed inpakt kan dat geen kwaad. Er is volgens mij nog nooit iemand ziek geworden van frisse lucht.

Gisterenmiddag heb ik nog getracht de badkamer van ons nieuwe huis in te delen wat best lastig is want één muur heeft een schuine wand met volgens mij een afschot - of hoe dat ook heet - van 1.20. Als ik de kaart lees is het volgens mij op 80cm van de muur 2 meter hoog.




De badkamer wordt best groot, want we hebben één van de slaapkamers tot badkamer gedoopt. De eigenlijke badkamer is vrij klein - met ook een schuine wand - en bovendien aan de voorkant. Deze is aan de tuinkant. Op zich maak ik er ook niet al te veel heisa van, want een badkamer moet, net als de keuken, vooral praktisch zijn. En omdat ik mijn badkamer net twee jaar terug heb laten doen, weten we wel zo ongeveer wat we willen.

Het is ook lastig om je voor te stellen hoe het is met die schuine wand. Ik heb op de tekening hierboven wel een wastafelmeubel ingetekend met twee wasbakken, maar kan me heel moeilijk voorstellen of dat überhaupt wel gaat passen, zo met die schuine wand. Ik kan 'm natuurlijk ook een kwart slag draaien, dat-ie tegen de linker muur komt. Misschien is dat wel beter. Dan kan de radiator onder het dakraam. Zo dus:



We nemen toch sowieso weer zo'n zelfde badkamermeubel van steigerhout en misschien twee wasbakken. Nu heb ik er gewoon één. Vijf van de zeven dagen ben ik alleen en dan heb ik geen extra wasbak nodig.

En bij nader inzien het toilet en de douche omdraaien - zodat het toilet onder de schuine wand komt te staan en we hebben de badkamer ingericht. Opgelost.

Waar ik me het meest op verheug is mijn (gas) haard. Dat is echt wens nummer  één. Het wordt dan waarschijnlijk wel een losstaande, dus niet zo'n rechthoekige horizontale die je vaak ziet, want ik denk dat dat niet te betalen is en zo'n losstaande is dan wat goedkoper. Hoop ik.


Afb. van internet


Buiten blijft het miezeren en met dat toch ietwat lamlendige gevoel - afgelopen nacht dus wat minder goed geslapen vanwege het hoesten - een wat sombere, luie hangdag. Morgen schijnt het heerlijke weer te worden... Als het effe kan zit ik dan buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...