Winters weekend

Het went nooit. Iedere zondagavond moeten we afscheid nemen voor een week. We slapen dan nog wel naast elkaar, maar ja, dan zijn we in dromenland en tegen half vijf maandag gaat mannetje weer naar België. Zeker als je een leuk weekend samen hebt gehad, valt het zwaar om weer die saaie week in te gaan zonder elkaar.

En dat moeten we nog negen jaar volhouden. Ik wou dat het anders kon, maar onder de regenboog staat geen pot met goud en de Staats keert niet meer uit dan 7,50, van de BankGiroLoterij krijg ik enkel maar kaartjes voor The Bodyguard - die ik dan weggeef want ik hou niet van musicals - en ik ken ook geen welgestelde miljonair die mij zomaar iets van pak-m-beet een half miljoen kado wil doen om die negen jaar te overbruggen.

Afgelopen zaterdag zijn wij voor de zoveelste keer naar Boretti gereden om daar even een fornuis uit te kiezen voor in het huis in WO. Het wordt dezelfde die ik al heb, maar dan met een elektrische oven in plaats van een gasoven. Kwijlen bij die prachtige koelkasten met loads of space... Ja. Wegens gebrek aan ruimte en knikkers maar even niet. Ook een pracht van een wijnklimaatkast zou ik best wel willen



Hoewel, zo'n klein wijnkoelertje is meer iets voor ons. Zoveel drinken wij nu ook weer niet.


Dan in Almere even ad hoc naar een 'winkel' waar ze tuinhuizen en garages en dat soort spul verkopen (Blokhut.nl) en een heel leuk en verfrissend gesprek gehad over een houten garage die wij in de tuin willen gaan zetten in WO. We laten dan door een betonstorter eerst een vloer storten - kijken of dat al eerder mag - en dan bouwen we zelf de garage er op. Niet dat we 'm gaan gebruiken als garage, maar we hebben de ruimte nodig.

Meteen even een idee op gedaan voor het pad naar de voordeur daar straks in WO.


En dan kwam Sinterklaas 's avonds ook nog langs middels het Sinterklaasspel. Dan heb je ene keer zes kado's en de beurt erna nog maar twee. Maar dat maakt het wel leuk. We hadden per persoon drie kadootjes gekocht met een gezamenlijke waarde van rond de twintig euro. Gelukkig geen schuursponsjes....


Gezellig...


En dan zondagmorgen heerlijk hardgelopen in zo'n schitterende winterse wereld. Ik kwam daardoor wat moeilijk in het ritme, maar ach, zit toch nog in 'training' en je moet ook genieten. En dat heb ik volop gedaan. Was wel koud. Maar de beloning.... ah, de beloning..... daar doe je het voor....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...