Klein wereldje en een TAG

Het weekend gaat sneller voorbij dan je denkt. Zo ben je blij dat het vrijdagmiddag is, denk je: o, zalig weekend. Zo gaat de wekker om zeven uur en moet je met je voeten op het koude laminaat richting badkamer met vloerverwarming...Dat dan weer wel.

Dan kijk je naar buiten en zie je een hele klein wereldje en denk je: oei, als Jan daar maar niet al te veel last van heeft! Die was vanmorgen rond 06.00u al op weg naar de Gemeente in onze toekomstige woonplaats om te vragen wat we mogen qua tuinhuis, want die hebben we écht nodig. Maar toen ik hem belde tegen negen uur, zei hij dat het wel meeviel en dat het enkel 'gewoon' druk was (normaal rijdt hij tegen 05.00u weg).





In ieder geval is het zo dat wij een tuinhuis van 12 m2 mogen zetten zónder vergunning. En dat mag niet op de plek waar de garage is voorzien, waar ik op zich niet rouwig om ben.

En omdat het maandag is en mijn hersenen zo verwikkeld zitten als tegendraadse spaghetti, maar even een TAG ingevuld, die ik vond op de site van Kliefje.

De 'lekker volwassen' TAG
Wat is het meest onvolwassen eten dat je de afgelopen week hebt gegeten? Ik kan helaas niets bedenken hierbij. Geen ijsco, geen boterham met hageslag of pindakaas, geen suikerspin, geen patat met frikandel, geen lolly, geen fristie....
Hoe vaak ga je vóór 22:00 uur naar bed? Bijna iedere dag. Ik heb mijn slaap nodig. Meestal lig ik er vóór 22.00u in. Soms zelfs in het weekend ook.
Wat is het laatste kinderprogramma dat je hebt gekeken? Frozen op TV. Engelse versie. Ik vind de humor die in die tekenfilms zit heerlijk.
Wat is het laatste dat je bent vergeten? Dat weet ik niet meer.
Ben je wel eens in je pyjama naar buiten geweest? Als ik al een pyama zou hebben dan zou ik dat zeker wel doen. Toevallig heb ik vrijdagmiddag een pyamabroek gekocht en ik moest zaterdagmorgen iets weggooien in de kliko en dan loop ik gewoon naar buiten. En iedereen ziet mij. Bovendien: vroeger als ik kampeerde liep ik altijd in pyama naar de toilethokjes. Who cares?
Wat is je meest ranzige gewoonte? Een beetje gespiekt bij Kliefje, maar als je van die oorknopjes in hebt, gaat daar zeep achter zitten. Dat heeft zo'n raar luchtje, maar op één of andere manier kan ik het niet laten daaraan te ruiken. Scheten laten. Is dat ook ranzig?
Hoeveel enkele sokken heb je in je kast/la liggen? Zeker een paar.
Welke lelijke emoji gebruik je wel eens? Ik gebruik niet veel emoji's. Gun mezelf de tijd er niet voor dat op te zoeken.
Wat is je meest nerderige eigenschap? Ik dacht eerst dat het een typfout was en dat er moest staan 'nederig'. Maar een eigenschap als nerd: ik ben fan van het eerste uur van Star Trek en verder alle SF films die langs komen. Star Wars wat minder (de eerste film vond ik echt waardeloos).  Komt ook omdat ik me mateloos interesseer in alles wat met wetenschap te maken heeft. Ik snap niet alles, maar vind het wel erg boeiend.
Wanneer is voor het laatste het eten dat je kookte mislukt? Wat was het? Het laatst wat bij mij mislukte was een croquembouche. Een wát? Een torentje van soesjes. Dat wilde niet hard worden, of ik heb gewoon de konus er te snel afgehaald. Een miezerig hoopje soesjes was het gevolg.
Welke tik komt bij je naar boven als je je ongemakkelijk voelt? Ik ga op mijn vingers bijten en op mijn lippen en ik moet vreselijk naar de WC dan. 
Wat was de laatste rekening die je “verstopte”? Ik verstop geen rekeningen, want ik betaal alles zelf.

2 opmerkingen:

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...