D-day en vloeren

Vandaag is het voor mij ook een beetje D-day. Niet alleen wordt vanavond NL tijd D. Trump ingeaugurkt, voor mij gaat vandaag het nieuwe programma écht de lucht in. Dat programma waar ik mee bezig was op mijn werk. Een nieuw HR programma, waarmee ze hun vrije dagen én hun loonstroken kunnen zien. En ook nog eens op een pracht van een app. Het leuke is dat ik tot nu toe nog niet echt negatieve feedback heb gehad.

Dus beetje trots ben ik wel. Mezelf maar een klein schouderklopje geven.

Verder voel ik mij vandaag bijzonder niet fit. Zwaar hoofd alsof er weer een virus op de loer ligt. Als het maar bij loeren blijft. Maar weer voor de zekerheid een grog nemen vanavond (en nee, dat is geen smoesje om aan de drank te gaan). 

Vanmiddag ga ik een echo laten maken van mijn enkel. Donderdagmorgen was ik even bij de fysio die tenminste wel meteen werk maakte van mijn klachten. Hij stelde voor om een echo te laten maken om te zien of het werkelijk PTT is en zo ja in welk stadium. Hij kan daarop zijn behandelplan maken. Ik hoor dan ook meteen vanmiddag of ik zondag kan hardlopen ja of nee. Aangezien het zondag weer prachtig weer wordt, zou het wel lekker zijn als ik even een rustig duurloopje mag doen.

Nu de keuken uit het huis gehaald is (figuurlijk), voel ik me wel een stuk vrijer. Ondanks het feit dat je je inderdaad niet erg populair maakt bij de bouwpromotor, gaan we toch proberen onze zin en smaak door te drijven. Dat is dus gelukt bij de keuken.

Nu nog de vloer. Even afhankelijk van de prijs 'krijgen' we op de begane grond én in de badkamer vloerverwarming. Dat is natuurlijk bijzonder aangenaam. Ik heb het nu ook deels in mijn huis en ik kan je zeggen: echt zalig. Er zijn weinig dingen zó comfortabel als vloerverwarming.

Van vloerverwarming wil je dan natuurlijk volop genieten, dus het beste is om een harde vloer te nemen: tegels of PVC of wat wij graag willen: betonlookvloer. 

Zoiets (foto Decochip)

In mijn huidige woning in de keuken, hal en WC heb ik een zogenaamde egalinevloer. Daar is op de cementdeklaag een laag egaline gegoten wat een beetje vlammend is uitgespateld. Daarover heen twee laklagen en dan krijg je een harde industriële vloer. Nadeel van de vloer is wel dat deze kan scheuren, wat bij mij dan ook gebeurd is in de keuken, maar wat wel dat extra industriële karakter geeft. Voordeel is dat het gemakkelijk is in onderhoud en als je het zat bent je er zó een andere vloer overheen kunt leggen. Of dat nu tapijt is, PVC of hout. En het is uniek: niemand anders heeft zo'n vloer.

Mijn egaline vloer (en een deel van het schiereiland)

Leuk als je een mail krijgt terwijl je dit stuk zit te tikken dat de tegelvloer uit de aanneming gehaald wordt en we dus zelf de vloer mogen doen. Yippie!! Zo langzamerhand wordt het dan toch echt ons droomhuis met de vloer en de keuken die we écht willen. En nog voor weinig ook.

De aanpak is dan wel iets anders dan we oorspronkelijk gepland hadden, want we kunnen waarschijnlijk één en ander pas ná de oplevering doen. Hoewel de bouwpromotor zelf heeft voorgesteld zijn gegevens aan de vloergieter door te geven. Waarschijnlijk om al tijdens het project de vloer te kunnen doen. Zou wel handig zijn, want dat betekent dat we toch wel in een soort af-huis komen (behalve dan dat de keuken er nog niet in zit).

Zo langzamerhand krijg ik wel weer zin in het project. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...