Paasweekend

Een lekker lang paasweekend achter de rug. Ondanks dat het misschien wat fris was, was ik best tevreden over het weer. De zon scheen toch regelmatig en dat maakt mij sowieso altijd een stuk vrolijker. Er is altijd wel een plekje uit de wind waar je kan genieten van die heerlijke warmte op je huid.

Zaterdag zijn wij even 'op en neer' gereden dan onze woning in wording. Nog niet veel gepasseerd sinds Jan zijn laatste bezoek. Het is paasverlof in België dus dan gebeurt er ook niets. Nog wel even wat foto's genomen voor later, om te zien waar de putten liggen. We hebben dus een regenput voor de deur waar alle HWA's naar toe lopen en (volgens mij) ook een sceptic tank (strontput). Afijn, dat laatste is nieuw voor mij maar niet persé vervelend.



Onze tuin met uitzicht over de velden.

De voorkant met de twee putten en nog een gele dop.
Geen idee wat dat is. Elektra?

Het was eigenlijk mijn bedoeling om daarna een beetje te gaan sight-see-en, maar eer dat we weg reden van de woning was het drie uur en om dan nog uitgebreid even te gaan kijken in Sluis of Cadzand, dan zou het wel erg laat worden eer we weer thuis waren.

Op BinnensteBuiten hadden we die vrijdag iets voorbij zien komen van een struisvogelboerderij tussen Sluis en Waterlandkerkje. Dat kunnen we 'straks' met de fiets doen als we willen. Even een advocaatje halen (struisvogellikeur). Maar nu waren we toch in de buurt dus zijn we er even langs geweest.

Het stelt op zich niet heel veel voor, maar het is wel leuk om die grote kippen eens van dichtbij te zien. Je kunt ze zelfs aaien als je die grote kop een beetje in de smiezen houdt. 

En er een foto van maken is niet zo simpel: die beesten zitten geen moment stil.  Dus niet alle foto's even scherp.







Zondag waren we wat laat wakker. Normaal hardloopdag, maar ik had geen zin die morgen. Gewoon normaal ontbeten met een boterham met kaas, dus geen paasontbijt, geen scrambled eggs (want: niet gelopen). Lekker lang tafelen, beetje babbelen, beetje lummelen zoals een zondag hoort te zijn.

Tegen half één kreeg ik toch ineens de kriebels om te gaan lopen. Het weer was niet al te denderend, dus ik verwachtte dan ook geen mega drukte in het park. Als het zo mega druk is, loop ik daar niet graag. Dus hardloopkleding aan, muziek in en even 6,5 km gelopen. 

De bergingdeur heeft een tweede laag gehad en het plafonnetje boven de voordeur ook. Ziet er weer strak uit.

Maandagmorgen is Jan even gaan hardlopen en heb ik een echt paasontbijt in elkaar gedraaid (met dank aan BinnensteBuiten!): zalm op toast met eiersalade en quiche met groene asperges. 

Zalm op toast met eiersalade.
De tweede paasdag ontbijttafel.

We hebben lekker wat in de tuin gerommeld. Ik heb al mijn tomatenstekjes in een grotere bak uitgezet. Als al deze plantjes echt gaan aanslaan en het ook nog gaan doen, krijgen we straks een mega oogst aan tomaten. Dat wordt veel pasata maken...

ps. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de lay-out van de blog, dus zal denk ik nog wel veranderen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...