Weekend #16

Een vrij druk weekend achter de rug met boodschappen op vrijdagmiddag, een lekker bakkie flat-white bij Barista en de verhalen van Jan over het storten van de vloer voor het tuinhuis. 
Maakt mijn ongeduldigheid alleen maar erger.

Zaterdagmorgen was ook best druk. Na een wat slechte nacht vrij lang blijven liggen tot een uur of een uur of negen, ontbijten en even naar het tuincentrum omdat de O-ring van het filter van de vijver vergaan is en het filter lekt dus. Dat had ik al gezien: ik moest steeds water bijvullen. Maar de O-ring hadden ze niet op voorraad dus is nu besteld. Hopelijk houden de vissen het nu even vol zo zonder filter. 

Nog even naar de doe-het-zelver verfspullen halen, want als het tuinhuis wordt geplaatst moet deze behandeld worden met beits. Dus drie blokkwasten, wat kleine kwasten, emmers, schuurpapier, zooi.

En dan richten de Lange Duinen bij Soest waar we hadden afgesproken met vrienden. Die hadden we al zó lang niet gezien! En ondanks de griep van ééntje, toch een eindje gewandeld over de zandverstuiving met hun (nieuwe) hond en even bijgekletst. Ik had voor de verandering weer eens mijn échte camera bij me, en dat vind ik dan toch net even weer wat leuker dan een iPhone.










Dan mee naar hun woning waar we nog gezellig hebben geborreld en lekker hebben gegeten. Het was weer aangenaam en gezellig. Volgende keer in ONS huis! [wink wink].

Zondag hebben we hardgelopen. Vanwege een evenement in het park konden we niet ons vertrouwde rondje lopen. Dan maar vanuit huis weg en 6 km gelopen. Het lopen ging weer met de nodige moeite. 

Ik blijf volhouden in de hoop dat het eens weer wat lekkerder zal gaan...




Na het lopen natuurlijk weer lekker ontbeten met scrambled eggs, bacon, tomaat en avocado met een flinke bak yoghurt met banaan en aarbei ernaast. Lekker hoor. Aandachtig zitten kijken naar Eigen Huis en Tuin en daar kwam een pergola langs die ik ook heel graag aan de achterkant van ons huis wil hebben straks. Je moet nu toch een klein beetje zo hier en daar je ideetjes opdoen.

- deze dus -

's Middags zijn we nog even naar een groot tuincentrum geweest wat open was om te gaan kijken naar terrastegels. We willen straks niet te lang wachten met het (laten) aanleggen van een terras en het is best lastig om een keus te maken. Het tuincentrum waar we waren is gigantisch groot met ook een hele grote keus aan boompjes. Volgens mij staat onze tuin nu al stampvol met bomen als ik alles zou planten waarvan wij zeggen: Oh, die wil ik wel! En die ook! En die is ook mooi!

Nog even staan kwijlen bij de BGE (Big Green Egg). Ik denk dat-ie er ooit echt wel een keer komt. We kijken er nu al geloof ik tien jaar naar en we krijgen het niet uit onze kop, dus ooit zal het er wel van komen. De medium dan, zonder pootjes en zijtafeltjes en andere dingetjes. De bedoeling is dat de BGE in een tafel komt met zo'n gat erin waar die perfect in past. 



Zoiets als hierboven. Maar die gaan we dan wel zelf maken.

Tegen de tijd dat we thuis waren - auto ook nog even door de wasstraat getrokken - was het tegen vijf uur. Tijd om te eten: heerlijke gebakken witlof (lekker gekarameliseerd!) met reevlees met een heerlijk sausje en wilde rijst. Zitten smullen! Bij de thee nog het laatste restje Struisvogellikeur (advocaat). Zo lekker! Mjammie!

1 opmerking:

  1. Lekker tentje de Barista, ik was er zondag maar dan in Rijswijk en nam er dezelfde koffie. Vorige peer hadden ze heerlijke chocolade mudpie, nu nieuwe kaart en nam ik een platte brownie, er zat karamelsaus (lekker) en stukjes popcorn op, dat laatste vond ik zo vreemd en niet lekker, was ook niet zoutig dan zou het misschien beter zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...