Tuin aangepakt

Terwijl hier al mijn (mannelijke) collega's een beetje last hebben van F-ADHD (Feijenoord ADHD) - argh, dat voetbal! Maar wel mooi als je beelden kijkt - ja, ik het TV op mijn kamer - probeer ik het meeste te halen uit mijn week, uit vandaag (want maandag) en niets te zien van de zon buiten (erg).

Ach, het weekend was qua weer ook niet erg slecht vond ik. We hebben veel gewerkt in de tuin, dus dan is een brandende zon op je bolletje ook niet alles (sterker nog: we zijn echt zeiknat geregend).

Vrijdag nog even voor het werk naar Amsterdam. Weer even op verkenning uit. Soms is mijn werk best leuk.




Zaterdag eerst even naar Wildkamp. Zegt jullie waarschijnlijk niets, maar dat is een technische groothandel. Als je technisch wat te klussen hebt (riolering, beregening, afvoer, noem maar op...) dan is dit The Place To Be. Daar kunnen de Karwei, de Praxis en de Gamma nog een puntje aan zuigen. Persoonlijk advies en behulpzaamheid, iets wat ze bij de eerder genoemde kluswinkels wel proberen, maar niet goed uit de verf komt.

Ik heb een zwak voor dit soort winkels (komt door mijn vader: ik moest hem altijd overal mee helpen) en loop dan ook alle paden af. Mooi vak, techniek. Dan nog even langs een tuincentrum en dan weer naar huis.

We hebben een groot deel van onze klimophaag verwijderd. Met het oog op de toekomst - minder vaak hier - moet ik een wat minder arbeidsintensieve tuin hebben. Een klimophaag is best mooi, maar moet wel twee à drie keer per jaar gesnoeid worden. Nu is dat snoeien nog niet het ergste, maar het opruimen wel. Bovendien heb ik een kleine GFT kliko en kan ik niet alles in één keer doen. Dit dus ook niet, dus hebben we een zestal puinzakken gevuld met klimophaag, achterin de Polo gepropt en direct die middag weggebracht naar het containerpark - nadat we echt tot op de draad waren natgeregend door een hoosbui, maar gewoon zijn doorgegaan. 
Ach het is maar water...

No pictures. Sorry.

Zondag zijn we ermee door gegaan. Nog een klein stukje verder gedaan zodat de wilgentenenmat helemaal kon worden uitgetrokken. Dus in plaats van de klimophaag hebben we nu een wilgentenenmat. Daar kijk je wel doorheen, maar is veel lichter en een heel ander gezicht. Beter. Ik zal vanavond foto's maken.

Verder nog even the continuing story of the bosui, ofwel pijpajuin:



Ik was van plan ze te planten gisteren, maar is er niet meer van gekomen. Bijzonder hè?

Op vrijdag natuurlijk altijd een update van het huis. De sleuven voor het electrawerk zijn aangebracht en de gasleiding is aangelegd.


Ik ga al die foto's van leidingen niet plaatsen: dat is meer voor onzelf voor later dat we weten waar al die buizen lopen, dan dat dit blogwaarde heeft. 
Hierboven de foto van vrijdag. De buren hebben al vensters, wij nog niet. Vraag me wel af wat ze hebben gedaan met dat duivennest wat in de nok zat daar, want daar zat de laatste keer dat ik erbij was een duif op te broeden. Misschien staat daarom het raam open, I do not know.

Nou vooruit, één foto dan van het leidingwerk wat straks onder de doucheruimte zit.



Een behoorlijk wirwar van afvoer- en aanvoerbuizen. 

Wij hebben gekozen

 - oh, wat haat ik deze zin: als je veel kijkt naar Binnenstebuiten en de mensen hun woning laten zien, zeggen ze altijd dingen als: 'En dit is de keuken. Hier zitten wij altijd. Hier hebben wij gekozen voor door kinderhanden gewreven hout van de Panioki boom die alleen groeit op de Kakawiki eilanden...'

voor een inloopdouche, 
dus doorgetegeld wat nogal wat voeten in aarde had. Ik begrijp wel waarom: een doorgetegelde douche gaat op den duur altijd lekken. Tegels en voegen zijn gewoon niet waterdicht. En omdat ze garantie geven voor tien jaar zijn ze daar wat huiverig voor. 

Nu maken wij de douche altijd droog, dus bij ons zal het lekken wel meevallen (bovendien is dat meestal na zo'n 8 à 9 jaar), maar de installateurs prefereren een douchebak. Als het silicone is versleten, dan zie je dat. Bij een inloopdouche met tegels gaat dat heel geleidelijk en je ziet het niet: het gebeurt onder de tegel. In appartementen kan je hoog en laag springen, maar daar doen ze niet aan doorbetegelde inloopdouches.

Maar goed. Door de vakantie missen we straks wat werkzaamheden, maar hopelijk hoeven we niets te corrigeren achteraf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...