Voortgang woning

Zoals geschreven waren wij afgelopen zaterdag even op en neer geweest (met mijn nieuwe auto...) naar ons nieuwe huis. Konden we mooi even de auto inrijden. Om half elf zijn we 'm op wezen halen met de nodige uitleg en geblabla én een taart en tegen twaalven of zo geloof ik gingen we richting België. 

Vlak bij onze woning bij De Roste Muis een koffie met appeltaart gegeten (want ik had honger, maar helaas hebben ze daar geen kleine kaart of dat wat ze 'klein' noemen qua gerecht vonden wij niet klein qua prijs). Moeten ook een klein beetje onze omgeving verkennen natuurlijk en dit was het moment.

De woning is weliswaar wind- en waterdicht maar we konden er toch in en zagen dat de vloerverwarming was gelegd. Op de vloer die er al lag was een laag PUR gespoten (isolatie) en daar overheen de zwarte noppenvloer met rode buizen. Zag er hoopvol uit. Met ons meegebrachte ladder ook even naar de verdieping en daar was de vloerverwarming in de badkamer ook gelegd. Alle elektra was getrokken (wat een bundels!!) en het leek erop dat ze deze week de dekvloer zouden gaan aanbrengen want er stond een immense machine opgesteld die volgens mij het cement voor de dekvloer naar binnen pompt (heb medelijden met de buurtbewoners want dat maakt een enorme herrie). 


Woonkamer

Woonkamer zijkant

Hal en toilet

Badkamer

Badkamer

Wat een kabels...


Nog even de tuin in gelopen. De betonplaat ligt er nog verlaten bij, maar daar komt later deze maand verandering in. De buren hebben hun schutting laten vernieuwen, dus dat ziet er weer strak uit. Nu hún buren nog en dan hebben we een mooi wandje. We zetten daar toch bramen tegen... nee hoor, geintje.




Zoals ik al eerder schreef is de opleverdatum - voor zover we die hadden - uitgesteld tot ná het bouwverlof. Vinden wij niet echt leuk, maar het is ook geen ramp. Nog niet. Want in principe is het appartement van Jan verkocht en moet hij er de 21e juli uit zijn. Hopelijk is de nieuwe eigenaar bereid om ook wat flexibel te zijn, waar het gelukkig wel op lijkt.

Maar onze handen jeuken om aan de slag te gaan natuurlijk en het is best lastig om zonder einddatum te werken. Er moeten toch hier en daar wat afspraken gemaakt worden met diverse partijen en dat gaat nu moeizaam omdat de bouwpromotor moet aangeven of iets wel of niet kan. En omdat deze bouwpromotor ook niet erg communicatief is (goh, waar heb ik dat eerder meegemaakt?), loopt dat nogal stroef en geeft dat de nodige frustraties bij mijn wederhelft die in principe alles regelt. Omdat dat nu eenmaal sneller werkt. Want Vlamingen onder elkaar verstaan elkaar nu eenmaal beter. Zeker en vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...