26 mei 2011

Vandaag wakker in een lekker en vooral droog bed, met de airco aan. Wel een groot bed: we waren elkaar wel kwijt 's nachts. Ontbeten bij de Sunset Bar: mooi ontbijtje met fruit en broodjes, koffie (wel zoveel je wilt) en een jusje, en uitzicht over zee. Wat wil je nog meer. Wel warm...

Eagle Ray
We zijn vandaag wezen informeren om een dag te duiken hier. Deze dag zou niet meer gaan lukken, wel konden we gaan snorkelen. En dat leek ons ook wel leuk. We zouden dan worden opgehaald door een bootje. Spullen gepakt (masker en snorkel), vinnen gepast (zwembad vinnen) en wachten op het bootje. Die kwam zo rond half elf. Had in de gauwigheid nog wel onze pakken gehaald omdat de snorkelgids ook een pak droeg, maar ja, hij ligt zes uur per dag in het water. En 28 graden klinkt wel warm, maar is toch zo'n 9 graden kouder dan je eigen lichaam. Er waren nog twee andere snorkelaars, twee Amerikanen, Keith en Yonna en we gingen met het bootje naar een volgende baai waar we om een rots hebben gesnorkeld. We hebben veel Leapard Rays gezien en veel visjes. Was érg leuk. Daarna terug naar een andere rots, vlak bij Grand Case - waar het overigens erg druk was - en ook daaromheen gezwommen. Al met al in totaal toch zo'n drie uur gesnorkeld. Was erg leuk. Wat gepraat met Yonna en Keith en daarna gedouched en via het strand naar Grand Case gelopen. De zonnebril van Jan was stuk en hij moest een nieuwe hebben.

De lunch
We hebben in Grand Case wat gegeten samen met Yonna en Keith die we daar tegenkwamen. Je hebt daar een soort plein waar allemaal Barbeques staan en je kunt daar goed eten voor weinig geld en dat is wel apart.

Talk of The Town - BBQen op St. Maarten
Lekker gekletst en het was erg gezellig. Daarna weer ieder zijns weegs, en Jan op zoek naar een zonnebril die hij uiteindelijk in een supermarkt heeft gekocht. Toen voelde ik al mijn armen en benen branden en vermoedde dat ik iets té veel zon heb gehad vandaag. Ik heb het moeten bezuren en lag 's avonds rillend onder een laken. We hebben niet gegeten 's avonds en ik heb de hele nacht op mijn buik gelegen. Man, man, dat was niet leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...