Op de fiets

Vandaag ben ik met de fiets naar kantoor. Ik doe dat niet zo heel vaak, maar eigenlijk word ik daar nu min of meer toe gedwongen: de Avondvierdaagse gaat namelijk vanavond van start en die begint pal voor mijn deur. Dus ik kom wel weg met de auto 's morgens, maar kom er moeilijk weer bij als ik vanmiddag naar huis ga. De Avondvierdaagse start om zes uur en de wijk staat dan vol met auto's en fietsen en het is er dan een vreselijk kabaal. Niet mijn favoriete jaargetijde. Dus probeer ik zoveel mogelijk met de fiets te gaan. De weg van huis naar werk - en vv - op de fiets is niet zo bijster leuk. Dat is mede een reden waarom ik überhaupt niet zo vaak met de fiets ga terwijl het maar zeven kilometer is. Je rijdt voortdurend langs een weg dus je ademt de hele tijd uitlaatgassen in. Er rijden bovendien ook nog scooters op het fietspad en dat stinkt nóg erger en maakt een enorme kabaal (ik heb echt een gruwelijke hekel aan scooters!). Ik woon in een polder, dus de fietspaden staan haaks op elkaar en zijn in een rechte lijn neergelegd met altijd wel wind tegen. Het is een erge saaie weg: je rijdt door de polder, langs zo'n 80-km baantje met daar keurig van die populieren naast. En dan is er op kantoor niet echt de gelegenheid om je op te frissen als je helemaal in het schuim en zweet na vijfentwintig minuten daar aan komt en je haar zit de hele dag voor geen meter. Het is niet alleen kommer en kwel, want als je fietst ben je wel lekker buiten, je hoort de vogeltjes fluiten (als het verkeer niet te veel herrie maakt), je VOELT je anders als je buiten op de fiets zit, je bent lekker in beweging. En zeker op de weg terug naar huis dan kan je al je zorgen achter je laten op de fiets. In de auto is dat toch anders. En me ergeren aan andere weggebruikers - of het nu in de auto of op de fiets is - doe ik toch: ik ben geen stadsmens en kan niet goed tegen drukte dus dat is dan lastig om dat te negeren. Hopelijk kan ik zonder nat pak naar huis vanmiddag en voor de rest van de week trek ik m'n plan wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...