Het weekend van week 27

Ik wil niet pessimistisch doen, maar de dagen worden weer korter. Niet dat ik er al veel van merk, maar toch. Het gaat weer snel die dagen. Voor je het weet zit je weer in de kou. Eerst maar eens goed genieten van deze heerlijke zomer die in april begon! Want tot nu toe vind ik niet dat we te klagen hebben: veel zon, af en toe wat wolkjes en een mooie temperatuur.

Zaterdag zijn we met de fiets naar Hillegom gegaan vanwege mijn duikkeuring. Je moet ieder jaar worden gekeurd om je duikbrevet te behouden. Ze luisteren naar je longen en je hart en je moet blazen in meter om je longinhoud te meten en waarschijnlijk de kracht in je longen, er wordt naar je trommelvlies gegluurd en je moet allerlei vragen beantwoorden. Ik ben weer voor het komende jaar onder de pannen.

Na de keuring naar het centrum gefietst en daar nog wat kleine boodschappen gedaan en wat gegeten en gedronken en eer we thuis waren, was het inmiddels al tegen vieren. Een vegetarische curry gemaakt terwijl in een andere pan alle botten van oa wild zwijn en ree aan het trekken waren tot een heerlijke fond. We hebben 's avonds Slumdog Millionaire gezien. Een hele goede film trouwens.

Zondag niet wezen lopen omdat we zaterdag zowat de hele dag aan het fietsen waren geweest en vandaag hadden we weer een fietsdag op het programma staan. We zijn even naar de Sportfair geweest die werd georganiseerd en waar oa onze duikclub ook op aanwezig was, dus daar even wezen kijken. Was erg leuk en het is verbazend hoe een leuk stel mensen het toch zijn op de club. Iedereen kent je en groet je en ook als je daar binnenkomt op die club wordt je ontvangen als een familielid. Je kunt daar gewoon aan de tafel gaan zitten, een bak (supersterke) koffie nemen en gewoon blijven zitten en de hele dag ouwehoeren. Het is er altijd een gaan en komen van mensen en je komt altijd dezelfde tegen. Na de fair met de fiets even naar een andere duikwinkel waarvan ik had gezien dat zij op zondag open zijn. Aangezien The Wave dat niet is, zou dit voor ons een handig alternatief kunnen zijn als we flessen moeten vullen op zondag als we bijvoorbeeld in Toolenburg gaan duiken. Een behoorlijk goed gevulde duikwinkel met een vrij groot assortiment en dus op amper zeven minuten rijden van Toolenburg. Even een praatje gemaakt en dan krijg je meteen die vergelijkingen tussen PADI en SSI, maar er is voor allebei wat te zeggen en wij hebben nu eenmaal SSI en ik vind het persoonlijk niet zo slecht dat je je specialties pas later 'mag' halen dan allemaal in één keer bij PADI. Ik heb eigenlijk geen idee, want ik ken de methode van PADI verder niet. Ik weet wel dat PADI één groot, dik boek heeft waaruit je alles kunt leren en SSI heeft verschillende boekjes (wel in het Nederlands). Jan heeft het dikke PADI boek en je kunt er al veel uit halen, ook van de dingen die nog moeten komen zoals Deep en Navigatie. En je leert toch pas echt duiken door het te doen. Maar een gedegen theoretische kennis is ook noodzakelijk.

Verder is de baas op vakantie en heb ik het vrij rustig op kantoor. Heb alle tijd om puin te ruimen en na te denken over het wel of niet accepteren van een offerte van kunststof kozijnen. Doen we het bij de één of bij de ander, terwijl de één ruim drienduizend euro goedkoper is, maar de ander prat gaat op het verschil in kwaliteit. Alsof je dat kunt checken als leek zijnde. Bovendien moet je goed opletten dat je geen peren met appels vergelijkt en goed door de mooie praatjes van de verkopers heen kijkt. Als je je verhaal begint met de mogelijkheid dat je goedkoop kunt financieren - en dat zij er geen cent aan verdienen (haha) - en pas later op de wensen in gaat, kan je toch nadenken waar de winst zit. Moeilijke keuze. We proberen er nog wat uit te persen en dan volgende week de beslissing nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...