Wat een weekend..



Weer een weekend voorbij. En wat voor één. Einde Tour de France, Amy Winehouse overleden, Johnny Hoes overleden en zo'n 95 andere mensen in Noorwegen overleden. Door zo'n malloot die denkt eigenhandig de (Noorse) samenleving wel even te kunnen herinrichten. Je moet er niet aan denken hoe dat daar is gegaan. Ik lees in de krant dat hij anderhalf uur (!) om zich heen heeft kunnen schieten. Gewoon bizar. En daar is mijns inziens gewoon niets aan te doen. Dat moet toch een immens verknipte geest zijn. Hoe kan iemand zo worden? Maar je ziet het toch overal: in Amerika, in Finland, in Duitsland. Gewone jongens die zomaar even een paar anderen naar oblivian sturen omdat zij vinden dat dat moet. En dan vinden ze ook nog dat ze niets hebben misdaan.

Ondanks alles waren wij dit weekend in Oostende. Kuisen. Want daar is een nieuwe badkamer geplaatst en alles lag onder een dikke laag stof. Dus vrijdagmiddag direct begonnen met de slaapkamer en de badkamer en zaterdagmorgen de rest. Uit de kleedkamer en de woonkamer is de vloerbedekking weggenomen want daar komt respectievelijk laminaat en lamellenparket. En als dat ligt, kan alles worden heringericht en is het een mooi appartementje. Zaterdagavond zijn we lekker mosselen wezen eten in De Kombuis: zo'n tent waar je geen buitenlanders ziet want het ziet er oer-ongezellig uit, maar het eten is er prima en het heeft wel wat. Ik had nog geen mosselen gegeten dit jaar en ik vond ze lekker. Kleiner en duurder zeggen ze, maar ja, dat zeggen ze ieder jaar. Zondag nog even langs de moeder van Jan en gedag gezegd en daarna naar huis, nog even maten opgenomen van plinten en zo, en naar de auto om via Brugge (duikflessen halen) naar Nederland te rijden. Maar helaas, mijn auto wilde niet starten. De accu was tot op het bot leeg. Niets deed het meer. Ik had dit nog nooit meegemaakt. Gelukkig kwam Erik met een reserve-accu en een bereidwillige buurman en met startkabels kreeg ik het oude besje weer aan de praat. Weer een ervaring rijker. Bij vrienden van ons twee duikflessen gehaald die we mogen gebruiken en dan naar Nederland. Het was tegen zessen toen we daar pas waren. Een lekkere entrecote gebakken met een ietwat pittige ratatouille (maagpijn!) en vanmorgen mijn halfjaarlijkse bezoekje aan de tandarts gebracht (geen gaatjes...). En dan weer maandag. We komen de week wel weer door. Hoop ik toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...