Verbouwing in Oostende en zo


Hierboven een fotootje van de badkamer, althans het voorlopige wastafelmeubeltje. Ik heb helaas geen foto van hoe de badkamer daarvoor eruit zag, maar geloof mij dat het echt NODIG was dat die verbouwd werd. Er komt nu nog een mooie massieve houten plank onder de wastafel en daaronder een op maat gemaakt kastje voor onze prulletjes.


Hier zie je ook de douchecabine ernaast. Veel meer badkamer is er niet. Maar het is een mega vooruitgang. Daarbij komt er dus ook nog lamellenparket in de woonkamer en in afwachting daarvan is de oude vloerbedekking weggehaald met het volgende resultaat :


We hebben afgelopen zaterdag dus ook de gordijnen gewassen want alles zat dik in het stof. Maar dat heb je natuurlijk altijd met verbouwingen. Bij mij zelf zijn de 'verbouwingen' alleen nog buiten: een nieuw fietshok.


Inmiddels zit er al een dak op en is het hok 'dicht' en vanmiddag ga ik even iets kopen om het hok af te werken. De kliko's staan inmiddels naast het hok en in het hok staan de fietsen al. Dit fietshok staat net effe wat praktischer dan het oude hok waar ze in stonden.
Nu gaan we de tegels van dit gedeelte van de tuin ook nog herleggen. Grindtegels eruit en iets anders - moderners - ervoor in de plaats. Jan gaat dit zelf doen, want uitbesteden kost te veel geld en ik heb net een opdracht voor nieuwe kozijnen en een nieuwe voordeur gegeven (auw!!!) dus ik zit wat krap de komende maanden/jaren ;-)
In het 'oude' fietshok staan nu lege bloempotten en de BBQ en dat soort brol wat anders her en der in de tuin staat. Want in de schuur past dat allemaal niet want daar staan al onze duikspullen, de wasmachine, de droger en de vriezer. Tjongejonge. Nog even en we zijn omgeven door allerlei hokjes. Maar je moet creatief omgaan met de ruimte als je niet zo breed woont. Bovendien moeten we nu van deze tijd profiteren nu Jan 'in de buurt' is en dat we het hele weekend kunnen benutten. Aankomend weekend wordt ons laatste weekend dat we dit kunnen afmaken, want tot aan onze volgende vakantie zitten we ieder weekend vol. Het is niet te geloven... Maar je moet er wat voor over hebben: opknappen woning en verder met de opleidingen voor duiken om zo je Advanced te kunnen halen. Want op veel duikstekken moet je Advanced OW hebben en wij moeten daar nog twee opleidingen voor doen. Kost veel tijd (en geld). Onze sociale contacten schieten er wel wat bij in, maar het is bij de meeste anderen niet anders. Gelukkig dat Facebook bestaat.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...