Familie

Ik lees een leuk stukje in Vrij Nederland van Lars Anderson. Heel herkenbaar:

'Als u dit leest, ga ik er vanuit dat u de decemberfeestelijkheden glorieus hebt doorstaan. Nu alweer diep in januari, is er hopelijk voldoende tijd verstreken om met enige afstand terug te kijken op die vrijwillige jaarlijkse opsluiting met 'allerlei mensen die je niet kunt luchten of zien'. Het zijn de woorden van Adriaan van Dis. In zijn kerstinterview met NRC Handelsblad foeterde hij lekker op 'dat vreselijke virus' dat we familie noemen. 'Weerzinwekkend'.
Ik zou die terminologie niet durven gebruiken. Mijn ouders zijn beiden nog kwiek en vermoedelijk lezen ze dit stuk. Verwijten van ondankbaarheid en gebrek aan loyaliteit zijn onvermijdelijk. Toch herken ik de woede van Van Dis. Over die beklemmende, regenachtige Hollandse dagen met irritaties over en weer. (...)'

Hier laat ik het maar even bij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...