Gewauwel op de vroege morgen

Zo. De laatste dag van de week alweer. Nog twee vrijdagjes en dan is Jan weer thuis. Maar de volgende week zal het wellicht alweer een stuk beter gaan. Ik weet altijd wel uit de vorige keren dat de eerste week het lastigst is, omdat je dan je eigen ritme weer moet vinden. En ik ben natuurlijk mega verwend afgelopen jaar en dan is het dubbel wennen. Zelf weer verzinnen wat je gaat eten het weekend en - het 'ergste' van alles - het voor jezelf klaar maken. Dat kost me dan altijd wat meer energie dan als je het voor twee moet klaarmaken en dan gebeurde het nog erg vaak dat Jan dat deed. Omdat ik zaterdag een wat drukke dag heb, eet ik gewoon soep die avond en voor zondag maak ik een lamsstoofvlees klaar. Beetje m'n vriezer leeg eten. Maar voor de zondagpot moet ik me er echt toe zetten om eraan te beginnen, en als ik het goed doe dan hou ik nog een restje over voor de maandag, als ik laat thuis ben.

Vannacht toch ook niet zo goed geslapen. Was gisterenavond nog even onder de zonnebank geweest en heb daar toch weer hoofdpijn van gekregen. En ik heb het 's nachts steeds zo warm! Echt niet te filmen. Maar of dat nou opvliegers zijn, weet ik niet. Het wordt tijd dat ik mijn bed weer een draai, dan slaap ik weer een tijd veel beter, alleen gaat dat was lastig want ik heb een hoofdbord - zoals dat heet - en als ik het bed draai dan kan ik niet meer bij mijn raam.

Vanmiddag maar weer de boodschappen halen voor dit weekend, want daar heb ik morgen geen tijd/zin in. Als ik terug kom van mijn verwen-twee-en-half-uurtje, is het al tegen twaalven, en heb ik geen zin om dan nog boodschappen te doen. Op de fiets. Heb nog genoeg te doen thuis, waar ik de afgelopen weekenden niet aan toe ben gekomen en daar kan ik mijn hele weekend mee vullen. Volgende week weer een drukke week - er komt geen end aan. En ik voel 't: ben moe, niet lichamelijk maar wel in m'n hoofd. Maar goed. Nog even doorbijten en dan komt er verlichting in de vorm van vakantie (Bonaire!!!) en dan kunnen we er weer fris tegen aan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...