Het einde van de kalender


Vanmorgen werd ik alleen wakker. Dat is niet normaal voor de zaterdagmorgen. Normaal ligt er nog iemand naast me te snurken, maar dit keer was het angstvallig stil. Ik werd wakker rond half acht, maar vond het wel wat erg vroeg om er toen al uit te gaan. Dus werd het een uurtje later. Nog half slapend het uurtje volmaken. Makkelijke broek aan, T-shirt, vest, een blik in de spiegel en op mijn sloffen naar de supermarkt aan de overkant om een vers, warm, ongesneden brood te halen. Normaal gesproken ligt er een zelfgebakken brood op ons te wachten voor het ontbijt, maar nu niet. Dus. Koffie gezet, twee sinaasappels uitgeperst, twee broodjes met chocopasta opgegeten en daarna douchen. Haartjes föhnen, met aan één voet een sok - de andere sok lag al beneden aan de trap, mijn haar föhn ik op de eerste verdieping - en dan even snel met de auto naar het tuincentrum, alwaar ik een nieuwe opbergbak heb gekocht voor het tuinmateriaal en enkele plantjes.



Ik kon dat toch niet laten. Er zijn namelijk weer een aantal plantjes verdwenen tijdens de winter. Dus weer twee lupines gekocht en twee vingerhoedskruidjes in de hoop dat ze eens een keer 'overblijven'.

Het was niet echt bijster mooi weer, maar zo af en toe scheen gelukkig wel de zon. Vanmiddag ben ik even naar een vriendin geweest die ik op vrijdagmiddag had gesmst, omdat ik haar foto zag staan in een jachtblad. Of ik nog wild wilde. Ja, natuurlijk. Kom dan even langs. Ja, natuurlijk. Lui als ik was vandaag, met de auto naar de boerderij waar het weer een gezellige boel was, as usual. Ze zaten allemaal in de kleine keuken. Allemaal is mijn vriendin, diens partner en nog twee jachtmaatjes. Dan lopen er nog twee hondjes rond, er was een tuinman bezig en de kleinzoon van mijn vriendin liep daar rond te spetteren. Toen ik aan kwam rijden zei hij doodleuk: oma is er niet hoor! Maar oma zat in de keuken. Was weer als vanouds gezellig en twee wijntjes, een kop soep, een bordje beenham en wat nootjes later ben ik weer huiswaarts gegaan. O ja, en met een tas reevlees.
Thuis nog een bak of twee soep gegeten met een snee brood.

Ja en dan weer de nodige ellende op TV met nieuwe verkiezingen in september. My God. Als die lul van een Wilders dan maar niet de grootste wordt want dan zal ik mijn belofte moeten waarmaken en dat is emigreren. Ik wil niet in een land wonen met zo'n eikel van een Wilders als minister-president. Moet daar toch niet aan denken! Ik laat me wat dat aan gaat nooit zo uit over politiek, maar in dit geval maak ik een uitzondering. En als het echt zo'n klootmekukel is, leest hij deze blog want hij googled 'Wilders', en houdt hij me eraan of word ik opgepakt omdat ik anti-Wilders ben. Je maakt je als land toch volstrekt belachelijk als die gebleekte kop de 'leider' van het land wordt. In dat geval snap ik waarom de Maya kalender er in december 2012 mee ophoudt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...