Terug thuis

Inmiddels zijn we alweer een week thuis en ik persoonlijk heb er veel moeite mee weer in het ritme te komen. Niet dat je na een week kunt zeggen dat je in een Caribean ritme zit natuurlijk. Dat zou wel heel bizar zijn. Maar afgelopen week toch zes uur tijdsverschil moeten wegwerken, een temperatuursverschil van zo'n twintig graden en voor beiden wat hardnekkige darmprobleempjes die maar niet lijken te verdwijnen. Een week is eigenlijk wel te kort.
Je bent gewoon helemaal in de war. Je bent daar, het is warm, je loopt in korte broek, bikini en dan kom je thuis en je denkt het is hier net zo warm, zomerkledij aan, maar dan kom je van een kouwe kermis thuis, want het is hier gewoon koud. En het stomme is dat ik voortdurend denk dat het al najaar is... Zo stom. Wat zo'n weekje allemaal niet met je doet.

Overigens zijn de tuinwerkzaamheden uitgesteld tot in oktober. Anders zou het juli worden en dat zag ik niet zitten. Staat de hele tuin in bloei en komen er een paar van die lompe boeren alles plat trappen. Dan maar uitstellen tot het late najaar, heb ik ook weer wat omhanden tegen die tijd.

Afgelopen weekend rustig aan gedaan, foto's gekeken, hardgelopen, mijn apparatuur in The Cloud gezet (de iCloud) en getracht van de jetlag af te komen, want toch wel gelukt moet zijn, hoewel ik daar vandaag niet veel van merk. Dit weekend toch tamelijk laat uit bed, dus misschien toch nog een nasleep van alles. Ik weet het ook niet. Gelukkig kan ik rustig aan doen vandaag.

Jan ook weer naar Den Helder en hopelijk vrijdag weer thuis. In het 'ergste' geval moet hij meevaren en dan zien we elkaar zaterdagmiddag pas weer. Dan hebben we daarna nog één weekendje en dan wordt het afzien voor mij met al die extra vrije dagen, want Jan is dan weg voor zes weken. Jak! Zal wel veel lezen worden en ik hoop ergens dat ik wat 'actiever' ben en net als vroeger weer wat in mijn huis ga opknappen, schilderen of zo, dat soort dingen. Maar het is lang geleden dat ik daar echt de energie voor kon opbrengen en ik kan me er zelf niet toe dwingen want dan lukt het toch niet en loop ik weer te mopperen op alles.

Me nog even door deze maandag heen worstelen. Letterlijk. En hopelijk morgen weer fris en monter....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...