Lensbaby

De week loopt weer op z'n eind. Zo zoetjes aan raken we door de weken eenzaamheid heen. Nog vier. Ondertussen is het vandaag supersaai. Hier op kantoor zijn er vandaag erg veel niet aanwezig en zit ik samen met nog een collega als enige in ons kantoor aan het eind van de gang. Ik zit ook met smart te wachten op mijn nieuwe camera. De vorige Olympus PEN EP-L3 was een DOA. Oftwel: Dead On Arrival en heb ik afgelopen dinsdag terug gestuurd. Ik had nu zo onderhand toch wel de nieuwe verwacht. Ben ik toch ietsje te vroeg geweest om ze een veer in hun kont te steken...



En dan het weer! Maar beter negeren. Het is koud en ongezellig. En voor het weekend ziet het er niet veel beter uit. Als ik een open haard, zou ik 'm aandoen. Gezellig. Maar helaas. Heb geen open haard.

Gisterenavond nog even aan het stoeien geweest met Lensbaby. Een paar foto's gemaakt van die mooie bos bloemen die de overbuurvrouw - van de bloemenwinkel - natuurlijk net tijdens dat ik zit te eten kwam afleveren. "Van wie zouden deze nou zijn..." zei ze met een lach. En ik: "Zou het niet weten...". Snel weer verder aan de gebakken zalm met dito aardappeltjes en een bak sla. Zo'n bos oranje bloemen geeft weer sfeer in huis. Leuk.



Maar dat Lensbaby-ding is dus een apart optiekje wat je op je spiegelreflex zet - of andere camera, want er zijn meerdere vattingen - en daar kan je hele speciale effecten mee krijgen. Het is wel wat vogelen en je moet wel weten hoe je manual fotografeert. Het nadeel wat ik heb met de Lensbaby op mijn Canon 30D, is dat ik moet scherpstellen door de zoeker. Bij sommige camera's, als bijvoorbeeld een Olympus, stel je scherp op het lcd-schermpje. Daar kan je dan inzoomen op je onderwerp en zodoende heel goed zien of het scherp is. Door een zoeker is dat toch iets lastiger omdat je misschien ook zelf wat bij- of verziend bent. Maar een beetje spelen en vogelen en dan weet je wel wat scherp is. De foto hierboven de blog is ook met de Lensbaby genomen. De rest van de foto's hier op deze pagina ook. Zal 'm eerdaags maar weer eens teruggeven en mijn oude vertrouwde Tamron 18-270 er weer op zetten. Het is jammer dat ik dit weekend niet kan stoeien met de Olympus. Nou ja, volgende week dan maar. Meteen testen met het onderwaterhuis.

Alles ligt en staat zo te gloeien om gebruikt te worden: de duikpakken, het onderwaterhuis.

Nog        even         geduld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...