Sportschool

En waar ben ik vandaag mee bezig? Toch lichtelijk genieten van het weer ondanks de donkere wolken en de regen. Doet mij een beetje denken aan het weer op Saba, want daar was het dan ook zo warm en zo vochtig. Heeft wel wat. Het is natuurlijk super groeizaam weer: de plantjes in de tuin schieten dan ook met centimeters de grond uit. En eindelijk groeit het eens echt goed. Vorig jaar om deze tijd was het al armoe troef.
Het is natuurlijk jammer dat het dan in het weekend weer zo 'koud' wordt. Maar misschien valt het mee: als de wind goed staat en de zon schijnt kan ik toch wel goed in de tuin zitten.

Ben ook bezig om mijn abonnement op de sportschool te herzien. Ik heb een zogenaamd Smile abonnement: dat betekent sporten tijdens daluren van maandag tot en met vrijdag. Op woensdagnamiddag, dus van vier tot vijf kan ik hiervan gebruik maken. Andere dagen gaat niet, want dan werk ik. En met dit mooie weer (mooi is in dit geval altijd behalve als het onweert) sport ik op de woensdagnamiddag liever buiten in het park. Gisterenmiddag ook een klein rondje van 4 kilometer gedaan. Als je vijf dagen in de week binnen zit de hele dag ga je niet nog eens binnen sporten. Dat is gewoon niet lekker. Alleen hardlopen is echter ook niet goed: je moet ook wat krachttraining doen daarnaast. De sportschool is daarvoor natuurlijk ideaal met al die toestellen, maar het hoeft niet persé. Als je hardloopt moet je eigenlijk je bovenbeenspieren extra trainen anders krijg je problemen met je knieën. Dat doe je bijvoorbeeld met de legpress oftewel squaten. Dat kan je zonder toestellen ook prima doen: gewoon dus squaten eventueel met wat extra gewicht in je handen of zo. Het grote voordeel van een sportschool is wel dat je je spiergroepen heel goed apart kunt trainen en dat je de ruimte hebt en dat je word begeleid. Thuis heb ik geen ruimte voor een sportbankje met wat gewichten. Kan dat daarentegen wel redelijk goed in de tuin doen. En het is bovendien een kwestie van discipline. In de sportschool is dat geen probleem, thuis moet je je er echt toe zetten. Maar dan rijst de vraag: is die paar keer sporten mij éénentwintig euro in de maand waard? Bovendien heb ik de meeste behoefte aan binnen sporten tijdens de wintermaanden, dus vanaf (eind) oktober tot en met maart. Dat zijn vijf maanden. En dan ga ik ook trouw iedere week. Ik heb snel even uitgerekend dat het mij zo'n € 60,-- per jaar scheelt als ik bij een andere sportschool zou gaan trainen met een 12-rittenkaart. En dan kan ik bovendien gaan wanneer ik wil, dus ook in het weekend. Dat zou ik nog wel eens kunnen doen als het bijvoorbeeld in de winter op zondag - mijn hardloopdag - niet mogelijk is om buiten te lopen, zoals in 2010 toen er zo lang bevroren sneeuw in het park lag. Nog een voordeel: deze sportschool met die 12-rittenkaart, is op het industrieterrein waar ik werk. Is dus supergoed bereikbaar. Ga er binnenkort maar eens even een kijkje nemen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...