Vermoeiend weekendje

[geeuw!!!]

Beetje moe vandaag. Eigenlijk was ik het hele weekend moe. Zaterdag was ik véél te vroeg wakker en kon niet meer in slaap komen. Dan ga je er toch maar uit terwijl je weet dat je het niet gaat redden die dag en inderdaad, 's middags stortte ik best wel in en als ik moe ben ben ik vaak erg prikkelbaar en ongeduldig en als ik alleen ben is dat prima maar als je niet alleen bent moet je je toch een klein beetje aanpassen. En dat ging op zich ook prima. Gelukkig.

Zaterdagmorgen met de bus naar Haarlem, want ik mag van mijn fysio niet fietsen naar Haarlem vanwege mijn slijmbeursontsteking. Nu was het ook niet zulk fraai weer en er stond een behoorlijke wind, dus echt erg vond ik het niet. Met mijn oude loopschoenen bij Run2Day binnen gelopen - was eigenlijk op weg naar Runnersworld maar Run2Day lag op onze weg daar naar toe - en omdat ik weet welk type schoen ik moet hebben maakte het mij niet zoveel uit waar ik ze zou kopen. Ik ben één keer niet goed geholpen bij Runnersworld: toen hebben ze mij Asics schoenen verkocht terwijl ik al op Saucony liep en op die Asics heb ik alleen maar blaren gehad en liep ik zelfs met dubbele sokken. Niet goed natuurlijk, maar als je ze eenmaal buiten hebt gebruikt, mag je ze niet omruilen ondanks dat ze niet goed zijn. Dat is eigenlijk best stom. Dus na een week vijf weer daar naar toe en mijn oude vertrouwde Saucony's gekocht en daar heb ik geen problemen mee. Dus zo'n 'fout' advies blijft je dan toch bij en is Runnerworld wat gedaald in mijn achting. Ook ligt het er daar heel erg aan WIE je helpt. Run2Day ken ik niet en het maakt mij in feite niet echt veel uit allemaal. De winkel zag er mooi uit met enkel loopspullen: schoenen, sokken, kleding en accessoires. Dus nu heb ik mooie felblauwe Saucony Omni 11 loopschoenen. Mijn zoveelste Omni-paar. Aan de kleur heb je niet veel te kiezen en maakt mij ook niet echt uit.

We zijn eigenlijk maar kort in Haarlem gebleven, want het leek wel herfst en verder hadden we toch niets nodig. Nog een bakje koffie bij Veldt & Veldt - leuk tentje - en bij Marqt nog wat dingetjes gehaald, ook een hele erge verleidelijke super-supermarkt. Je koopt altijd te veel daar. Dan met de bus weer terug en thuis verder niet echt veel bijzonders gedaan. Een beetje zappen en en passent nog even een hoesje gehaakt voor een bloemenvaas. Zo onderhand heb ik geen enkele 'blote' bloemenvaas meer over.

Zondagmorgen lekker wezen lopen op mijn nieuwe schoentjes. Samen met Jan vanuit huis zo'n 7,5 km. En erna geen last van shin-splint en pas op het allerlaatst begon ik mijn slijmbeurs pas een beetje te voelen. Het was mooi weer: blauwe lucht met wolkjes. Vriendelijk luchtje, dus: duikje doen.

Vrijdagmiddag hadden wij elk een eigen nieuwe duikfles gekocht - eindelijk - en natuurlijk is dan de drempel laag om snel even ergens te gaan duiken. Aangezien hier vlakbij twee duikstekken zijn is alles snel gepakt en ben je snel ter plekke met weinig moeite. Dus na het lopen op ons gemak ontbeten, koffie brood en zo en dan onze spullen bij elkaar gezocht. Zo rond 12 uur waren we bij het Haarlemmermeersebos bij Vork & Mes. We hadden daar nog nooit gedoken dus dit was de eerste keer. Ons aangekleed en voorzichtig het koude water - 15 graden - in. Het was wel apart daar, tenminste voor een eerste keer ergens op een plek die je niet kent. Het restaurant Vork en Mes staat op palen in het meer en daar kan je onderdoor duiken, maar dat hebben we nog niet gedaan. Wel een beetje eromheen. Het is niet echt een goed aangeklede duikstek met allerlei leuke dingen onder water. Misschien dat dat nog ooit komt, want het zicht is wel beter dan bijvoorbeeld in de Toolenburgsplas. Voor ik het wist zat ik op 14 meter. Met de koude viel het ook wel mee. Je voelt de kou pas als je niets meer ziet, dan is je attentie weg en voel je de kou door je pak. Op een gegeven moment moesten we even naar boven om ons te oriënteren. Daarna zijn we weer terug gegaan om de palen van het restaurant heen en nog iets verder langs de grote blokken (klei?) die daar liggen. Als je niet zo diep gaat is het best leuk.


Geen grote vis gezien helaas, wel heel veel kleintjes en toen we op de kant stonden wél visjes gezien (moest ik toevoegen van mijn mannetje... :-)). 
Na 38 minuten het water uit. Toen we terug liepen naar de auto zagen we een aantal andere duikers die zich aan het klaarmaken waren. We hebben nog wat gedronken bij Vork en Mes en hebben daar even gezeten en toen we terug liepen was het een stuk drukker geworden met duikers. Ja, je kunt hier goed je auto kwijt natuurlijk en na afloop kan je lekker wat eten of drinken. Dat is natuurlijk wel erg fijn. Voor een toilet moet je echter wel ver lopen. Die zijn er wel, maar de dichtsbijzijnde is aan de andere kant van de plas. Het is jammer dat er aan deze kant niet eentje zit.

En nu maar hopen op meer mooi weer dan kunnen we de stek daar nog iets beter ontdekken en een wat betere duik maken, want ik was niet super tevreden over hoe het ging. Ook weinig gezien en daar lag het waarschijnlijk aan. Volgende keer de andere kant op, misschien dat het daar die kant op wat leuker is.

En vandaag ben ik dus moe met wat lichte hoofdpijn. Gisteren toch wel weer behoorlijke hoofdpijn. Altijd wel balen steeds die hoofdpijn, maar ik heb geen zin daar het duiken of het lopen voor te laten. Je hebt weliswaar een erg vermoeide dag daardoor, je functioneert toch niet helemaal zoals je zou willen op zo'n dag, maar ja. Het gaat ook weer over. Met de nodige pijnstillers - helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...