Wintertijd

Hydrangea (foto: Joany Photography)

Ik kan op dit moment niet zeggen dat ik onverdeeld zin heb in de winter. Vandaag is de wintertijd ingegaan en opeens is het een uur vroeger. Dat is misschien het enige voordeel. Vanaf morgen zullen we merken dat - als we naar huis rijden van het werk - het donker is als we thuis komen. Het gaat voor mij veel te snel. Ik hoop dat de komende vier maanden net zo snel gaan, of nóg sneller.

De klok tikt door en nog een dikke week en Jan vertrekt voor vier maanden. Hij is vandaag al op zee om de gerepareerde motoren en alles wat daarmee samenhangt te testen. Er zit dan altijd zo'n klein duiveltje op mijn schouder die zegt: ze zijn nog iets vergeten, het gaat niet goed, ze kunnen niet weg.... Dan zit ik tenminste niet alleen met kerst en met oud-en-nieuw. Maar het gaat niet om wat ik wil.

Vanmorgen was ik dus megavroeg in het bos voor mijn hardloopsessie. Ik was er al om tien over half negen! En het was opvallend rustig. Maar omdat ik tegenwoordig een uur loop, zie je in de loop van dat uur steeds meer lopers op het parcours. Doet me een beetje denken aan de app Flight Control, waar op een gegeven moment ook van alle kanten een vliegtuig komt. Al met al heb ik wel lekker gelopen, achteraf gezien, want tijdens had ik wat moeite. Het ging niet echt super lekker. Eigenlijk pas na een kilometer of zeven ging het lekker. Mijn runkeeper deed ook weer zo vreemd met dat 'auto pause'. Die ging om de haverklap in 'auto-pauze'. Ga dat weer snel uitzetten.

En dan ook nog mijn verjaardag over twee weken.... Joepie.... Zo'n zin in..... Niet dus. Van mij mag dat ieder jaar gewoon voorbij gaan. Of anders op die dag alleen gezellig uit eten met mijn mannetje, maar verder geen gedoe. Ik doe er al jaren niets meer aan en ik mis het ook niet. Dat verplichte gedoe altijd.

En ondertussen krijg ik alweer honger, ondanks dat ik vanmorgen na het lopen lekker drie broodjes heb gegeten met roerei, tomaten en sla. Maar weer even op rooftocht.....

Update: krijg ik net een mail van het tuinmannetje dat hij als het regent morgen niet komt omdat ze anders ziek worden.... Nou vraag ik je.... Ik ben echt geneigd om te zeggen: stuff it in your ass! Wat een gedoe steeds. Eerst afspreken dat ze op 22-10 komen, dan zeggen dat ze niet kunnen dat het een week later wordt, steeds te laat op afspraken komen. Gezeur, gezeik, ge-eikel. Ik ben dus erg benieuwd hoe het resultaat zal zijn. Anyway, ik heb geantwoord dat ze hun best maar moeten doen omdat ik afspraken heb die ik niet kan verzetten. Grrrr......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...