Ouder worden

We worden allemaal ouder. Ook ik. Over een week of twee wordt ik alweer vijfentwintig.... eh... tweeënvijftig.... :-(

Het zal niet echt een geheim zijn dat ik - en wie niet - wat moeite heb om ouder te worden. Zeker als je een jonge vent aan de haak hebt geslagen, wil je het liefst zo strak mogelijk blijven. Helaas hebben wij te maken met de 
zwaartekracht en die trekt alles naar beneden. Nou ja, bijna alles ;-)

Maar het zijn met name de rimpeltjes en de huid rondom de hals die bij het ouder worden steeds prominenter worden en waar ik me aan kan ergeren, zeker met zo'n nieuwe iMac voor je met zo'n blinkend scherm waarin je jezelf zo mooi kunt zien. Haha. Wat ik met name moeilijk vind is om je een beetje goed te kleden. Eigenlijk zo te kleden zoals je je voelt. En daarmee moet je wel uitkijken want je kunt niet meer alles aan. Nu ben ik gezegend met een goed figuur (tja, veel sporten hè) en kán ik alles nog aan, dus ook de jonge mode. 

Probleem met ouder worden is dat je nergens objectief informatie krijgt. Als je gaat zoeken op internet dan zijn de sites over ouder worden en wat je kunt doen om dat zeg maar goed te begeleiden, allemaal met een commerciële achtergrond. Geen enkel blad of magazine is objectief. Ze draaien op advertentiegelden en de artikelen in die bladen zijn allemaal geschreven om hun adverteerders tevreden te houden. Ik weet dat maar al te goed. Erg vervelend vind ik dat. 

Want waar moet je nu op letten als je ouder wordt en in het specifieke geval voor vrouwen: als je in de overgang bent. Je huid, je haren, sporten, gewrichten, mode. Wat ik dan maar doe qua mode is goed om me heen kijken en kijken hoe anderen zich kleden, even lettend op leeftijd en figuur. Maar ook je kapsel. Ik worstel al jaren met mijn haar. Niet dat het onhandelbaar is of zo, maar het is erg lastig om je eigen kapsel te beoordelen. En de kappers van tegenwoordig vragen altijd aan je: En, wat moet er gedaan worden? of: En, hoe wil je het hebben? Maar zij moeten kunnen zeggen, je zou beter dit of dat. Ze moeten kijken naar je gezicht, de vorm ervan, je leeftijd, je type, of je haar dik is of dun, de kleur. Dat vind ik met make-up precies hetzelfde. Maar als je zo'n Douglas binnen loopt, dan zie je alleen maar van die jonge huppelkutjes die jou wel even gaan vertellen hoe je je op moet maken, terwijl dat misschien helemaal niet bij je type past. Dat is ook altijd in die modewinkels. Allemaal van dat jonge spul dat in mijn ogen jou niet goed kan adviseren. Toevallig - nou ja, toevallig - heb ik onlangs een goede kledingwinkel gevonden en dat is Sogno. Helaas ook een niet echt een goedkope winkel..... Daar heb ik echt een heel mooi leren jasje gekocht waar ik echt heel blij mee ben en daar ben ik erg goed geholpen. Echt zo'n winkel die pakt wat bij je past en je ook zegt als iets niet staat.

Al met al, wat doe je eraan.... weinig. Proberen zoveel mogelijk te blijven genieten en je er niet teveel van aantrekken als ze maar 'mevrouw' tegen je blijven zeggen. Voor je gevoel ben je nog steeds achttien en blijft mevrouw erg oud klinken. Helaas zullen we het allemaal moeten accepteren dat we ouder worden en die mensen die zich er bewust zo enorm tegen verzetten vind ik persoonlijk nogal zielig. Aan de andere kant moet iedereen gewoon lekker doen wat-ie fijn vindt...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...