Tuin en zo

Als het goed is ben ik er klaar voor om mijn tuin te laten omgooien. Dinsdagmiddag even kort alles doorgenomen met het tuinmannetje en ik hoop - oprecht - dat het goed gaat komen.
'Heb ik je dan een offerte gestuurd?' 'Ja, André, en ik heb 'm zelfs al een keer doorgestuurd'. Maar niet gezegd dat de offertes tegenstrijdig waren: ik heb natuurlijk de voor mij meest gunstige offerte doorgestuurd. Kost me toch al aardig wat vind ik: 32 m2 voor 1700 Euro. Maar als ik hoor wat sommigen uitgeven om hun tuin te laten doen, dan valt dit nog mee. En ik heb het opzij gezet dus in principe geen centje pijn. Bovendien kan ik me er dan ook wel weer op verheugen als het eenmaal klaar is. Probleem voor meneer de tuinman is wel dat het wat lastig wordt voor hem om één en ander te lossen. Want zo even een vrachtwagen parkeren in mijn straat: dat gaat niet lukken zonder slag of stoot. Maar ja, dat is in feite niet mijn probleem en ik merk er toch weinig van. Ik ben gewoon aan het werk. Ze gaan eerst de tegels eruit halen en woensdag gaan ze pas de nieuwe tegels leggen. Dus ik denk zelf dan donderdagnamiddag klaar. Het zal wel even een zanderig zootje worden.

Maar vooralsnog voor het goede doel.

Mijn autootje heeft vandaag zijn eerste kleine beurt gehad. Met nog geen 8000 km op de teller en een jaar oud. Gelukkig als een kind ben ik met mijn ingebouwde temperatuurmetertje. Gewoon zo'n simpel ding bij de Halfords gekocht, maar iets wat ik enorm mis in deze auto, zeker in de wintermaanden. Als ik weet dat het vriest, scheur ik toch iets minder hard door de bochten. En hij kan er weer een jaar tegenaan: in oktober 2013 wordt-ie opnieuw verwacht óf bij een km-stand van 22.000. Haha. 22.000...... Lachen.....

En volgende week om deze tijd is het pas tien over half drie, is het al bijna donker dus en moet je nog twee uur... Gatver. Die wintertijd! Ik pleit ervoor om de wintertijd af te schaffen en gewoon in de zomertijd te blijven. Dan wordt het hartje winter weliswaar pas rond tien uur 's morgens licht, maar ach, de ochtenden zijn toch niet zo productief. Maar ik heb er al eens een hele blog aan gewijd en wie ben ik, als simpele burger, roepende in de woestijn.

Gisterenmiddag trouwens weer lekker hardgelopen. Zat eerst zo te twijfelen, zal ik wel, zal ik niet, misschien naar de kapper. Maar het was mooi weer, echt zo'n prachtige herfstdag, lekker fris buiten en dan lonkt het lopen mij meer dan zo duf bij de kapper te zitten, kijkend naar je eigen spiegelbeeld. Dus heb ik de loopschoenen aangedaan, blarenpleistertje op mijn voet en 6 km gelopen, lekker rustig tempo. Had zondag 9 km gelopen (op naar de 10!) en had de laatste meters weer last van mijn linkerbeen/heup en vreesde weer voor een blessure, maar het ging goed, nergens pijn. Had natuurlijk mijn telefoon weer vergeten op te laden [zucht], maar gelukkig, ik had nog 3% prik toen ik mijn Runkeeper uitzette. Blijft een leuke stimulans, dat Runkeeper. Blijf even wat rustig aan doen qua afstand, even een paar keer zo rond de 7 à 8 km en op de woensdagen 6, even afhankelijk van hoe lang ik erover doe en het tijdstip dat de zon onder gaat. En dan op een gegeven moment eens de 10 km proberen. Moet toch gaan lukken lijkt mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...