Verwarming

Soort libelle (Saba) - (Joany Photography)

Ik lijk wel de klusjesman vandaag: een collega meldt dat de radiator in zijn kantoor steenkoud is, een volgende collega meldt hetzelfde, maar zit in een heel ander kantoor.
Bij nummer één was het simpel: de batterijen van de klokthermostaat - die overigens op een hele andere locatie hangt - waren leeg. Deze vervangen en hup, de klep springt open en de radiatoren worden warm. Opgelost.
Bij nummer twee was het nóg simpeler: gewoon de thermostaatknop op de radiatoren op 5 gezet en hup, de radiator wordt warm. Dûh. En dan zeggen ze van mij dat ik blond ben.... My God....

En het is dus rotweer vandaag en dus geen tuinman. Maar op zich ook geen probleem, want ze hebben mij er niet bij nodig en of ik nu wel of niet thuis ben, dat maakt voor hun niet uit. Ik heb een briefje achter mijn ruit geplakt met nog wat aanwijzingen en ik merk het vanzelf vanavond als ik weer thuis kom of de tegels eruit liggen ja of nee. Woensdag worden de nieuwe tegels gelegd, dat is in ieder geval zeker. Ben érg benieuwd...!

En vanmorgen dus het hele pand door om alle klokken terug te zetten én om de verwarmingen na te zien, thermostaten aan te zetten en dergelijke. Sommige thermostaten zijn zó ingewikkeld, dat ik daar maar liever niet aan kom, maar de klok goed zetten is niet zo moeilijk en spreekt meestal voor zich op zo'n toestel. 

Ik lag gisterenavond om 21.00u al in mijn bed (22.00u zomertijd): ik was gewoon supermoe. Had natuurlijk bijna tien kilometer hardgelopen die ochtend, maar was niet persé daarvan zo moe eigenlijk. Dus ik ben gewoon lekker naar boven gegaan met (digitaal) boek en lag al vrij vroeg te snurken. Vanmorgen dus wel om 06.00u wakker (07.00u zomertijd), wat mijn 'normale' tijdstip is om wakker te worden. Ik heb namelijk zo'n accurate inwendige klok, dat ik in feite nooit mijn wekker hoef te zetten. Ik was er dan om 07.00u uit - normaal pas rond 07.30u - en dat was best lekker. Moest wel om 08.05u bij de fysio zijn en kon op mijn gemak douchen, aankleden, smoothie maken én opdrinken. Maar het zal wel even wennen zijn vanmiddag als zo tegen vijf uur het al schemerig is en ik na de boodschappen het donker in rijdt. Het is weer de tijd van de vele kaarsjes aansteken 's avonds. Gelukkig ga ik komend voorjaar mijn plafond maar weer eens (laten) witten, want kaarsjes zijn wel gezellig, maar geven ook  veel roet. Nou ja, ach. Het is alweer vrij lang geleden dat mijn plafond is gewit, dus het is daarom geen wonder dat het wat grijzig aan het worden is. Per slot van rekening kook ik in dezelfde ruimte en hou je dat toch niet tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...