Weer 10 kilometer...!!!


Het was vandaag een stormachtige dag. Ik werd er al erg vroeg wakker van, maar dat had meer te maken met dat ik me wat zorgen maakte of ik wel kon gaan lopen. Er was immers windkracht 8 tot 9 verwacht. Ik ben er rond half negen maar uitgegaan ondanks dat het nog zo donker was, dat het net leek of het nog steeds zes uur 's morgens was. Mijn hardloopkleding aangedaan en na een banaantje met de auto naar het bos (tja, bos. Ik vind het meer een park maar het heet nu eenmaal bos). Het was erg rustig. Veel mooi-weer lopers dus normaal gesproken. Op die enkeling na dan waaronder ik. Ik heb heerlijk gelopen. Af en toe fors wind mee maar natuurlijk ook zo hier en daar wind tegen. Ik loop mijn rondjes echter zodanig dat ik meestal wind mee heb. Ik was niet van plan om 10 kilometer te lopen - tja, wanneer wel eigenlijk - maar toch weer de 10 k volgemaakt en zelfs nog ietsje sneller dan de vorige keer, hoewel ik het daar niet om doe. Ik was zelfs niet moe! Ik heb ook regen gehad en nog behoorlijk ook. Altijd lekker met die harde zijwind op dat moment, maar als je eenmaal op gang bent, dan kan regen mij niet zoveel schelen. Ik heb echt genoten vanmorgen!

Ze waren - as usual - ook weer aan het duiken. Wel een stuk minder dan vorige week toen de zon scheen, maar toch. Echte bikkels (met droogpak).

Verder vandaag niet zoveel bijzonders gedaan. Natuurlijk lekker uitgebreid gedoucht na het lopen en een lekker roerei gemaakt voor mezelf met twee gebakken tomaten en koffie. Zalig ontbijtje. Nog een wasje gedraaid, buiten op het rek - wel vastgebonden - laten drogen. Ik gebruik zo weinig mogelijk de droger, zeker als ik ander goed heb gewassen dan handdoeken of lakens. Zonde van de energie en bovendien ruikt het super lekker als het buiten droogt.

Lekker met Jan gechat op Facebook en gelezen in Game of Thrones. Helaas kwam rond vijf uur de hoofdpijn opzetten, dus maar snel twee pijnstillers genomen en een sjaal in mijn nek. Ik heb ook voortdurend koude voeten. Heel vervelend. In mijn volgende huis komt vloerverwarming hoor! Dat is zó aangenaam. 

Jan

Het schip ligt nog in Djibouti en Jan had de wacht vandaag. Morgen liggen ze er nog en dan gaat Jan duiken. De bofkont. Ik mis het wel moet ik zeggen. Had vandaag mee kunnen gaan naar Eco Mare met de duikclub, maar het was in eerste instantie voor de jeugd en bovendien was het erg vroeg op en dan toch weer laat thuis, dus had daar niet zoveel zin in. Gisteren hadden ze Koningsdag op het schip en iedereen moest in het wit. Stoere mannen (en vrouwen)....

En morgen weer maandag en dan begint het zo langzaamaan weer druk te worden voor mij. Ik weet niet wat het is met december, maar ik heb het dan altijd behoorlijk druk. Nou ja, beter dat dan niets te doen hebben. Gaan de dagen ook rap voorbij. Nog 93 dagen en 14 uur.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...