Opgelucht

Bovenop spotters-hill

En ik ben opgelucht.... Opgelucht dat die vervelende feestdagen weer voorbij zijn, opgelucht dat zeker oudejaarsdag voorbij is. En ... ik lag gewoon op bed tijdens oud-en-nieuw. Ik had er geen zin in. Er was niets leuks op TV - vorig jaar was Guido Weijers er, maar dit jaar helaas niet. Alleen wat duffe films. Wel Ice Age gekeken - al drie keer gezien - en die blijft leuk. Dus ik om half elf na een douche lekker naar bed, alles dicht, oordoppen in. Ik heb het wel gehoord natuurlijk, dat kan haast niet anders, maar het is toch redelijk langs mij heen gegaan. En vanmorgen was ik voor mijn doen best laat uit bed: pas tegen half tien en ik was in feite van plan om te gaan hardlopen, maar toen ik uit bed stapte had ik daar geen zin in. Heb dus gewoon koffie gezet en omdat ik was vergeten het halfje brood uit de vriezer te halen, heb ik ontbeten met een forse plak kerstbrood met roomboter. Toen had ik Jan nog even online en toen dacht ik: ik ga gewoon wél lopen en ik begon net voor elven met een rustig rondje. Er was haast niemand in het 'bos' op de enkele bikkel en diehard na, verder was het superstil en nat want het had natuurlijk de hele nacht en deze ochtend geregend, maar ik heb nagenoeg droog gelopen op een enkele druppel na. Dit keer een mooi rondje gelopen van 7 km inclusief de spotters-hill - voor het eerst! Na een korte adempauze op de top weer naar beneden. Ook deze ochtend waren er weer een paar duikers, de échte denk ik.

Goede voornemens? Nee, die heb ik niet. Voor mij gaat het gewoon door. Nieuwjaarsdag is gewoon maar een datum. Beter had bijvoorbeeld 21 december kunnen zijn, op die datum is ook een zonnewende. Het is in feite vreemd dat ze 31 december als einde van een jaar hebben gekozen.  Een jaar kan namelijk op elk moment beginnen en eindigen, het kan bijvoorbeeld lopen van 23 juni tot 22 juni. Dus waarom goede voornemens. Dat moet je dan in feite ieder moment doen als je vind dat dat moet. 

Overigens ben ik nu officieel atheïst. Ik heb me laten ontdopen. Tenminste, ik heb drie brieven verstuurd naar de verschillende instanties om mij te laten uitschrijven als katholiek, want blijkbaar sta je daar dus nog ingeschreven. Ik sluit mij nu niet aan bij één of andere stroming zoals het humanistisch verbond of 'de positieve atheïst'. Ik geloof gewoon niet en wil ook niet meer als gelovige te boek staan. Schijnt overigens best lastig te zijn om je uit te schrijven.

Dus ik begin 2013 als een officiële heiden... Da's dan misschien mijn enige goede voornemen... en besluit...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...