Zondagsrust

Ik zit hier lekker in het zonnetje voor mijn computer (niet erachter ..) op kantoor op de helft van de missie, net geteld nog 8 weken te gaan minus één dag, een beetje vrolijk, edoch tegelijkertijd bezorgd en vol frustraties.

Gisteren heb ik van de gemeente een antwoord gehad op mijn klacht tegen de zondagsopening van de supermarkt bij mij tegenover. Blijkt dat het college de status van 'toeristisch regime' heeft afgeroepen over heel Haarlemmermeer waardoor de zondagsopenstelling op basis van loting niet meer bestaat. Betekent ook dat alle supermarkten op zondag open mogen zijn van twaalf tot zes én bevoorraad mogen worden. 

Ik zat daarna direct aan de pc om een reactie te dichten, maar had er op een gegeven moment zo'n schoon genoeg van, dat ik nu zoiets heb van, het zal mijn tijd wel duren, zal me allemaal aan m'n reet roesten, zoals we dat noemen. Ze zoeken het maar uit, het heeft toch geen enkel nut me hier nog druk in te maken. Ik heb dit ook gemeld aan de wijkraad waarvan ik in ieder geval één persoon aan mijn zijde heb en heb er verder geen zin in om me er mee te bemoeien. Geen energie meer voor.

Tegelijkertijd laait dan dat vlammetje weer op om te gaan verhuizen. Maar dan komen alle ja maars weer op, want dit want dat want zus en want zo. Op dit moment hebben wij de intentie om over een jaar of tien eens te gaan kijken voor een ander huis, eentje voor ons beiden om in te gaan wonen als we niet meer hoeven te werken en ons niet te hoeven splitsen. De plaats van deze woning is nog volledig onbekend. Kan in Nederland zijn maar zeker België heeft een goede kans. Ik kan hier een woning kopen maar de prijzen liggen hier over het algemeen een stuk hoger dan bijvoorbeeld in België of andere niet-randstaddelen van Nederland, maar dan moeten we zeker wachten, want ik kan natuurlijk niet op en neer gaan rijden.

We kijken zo af en toe wel in België maar het vervelende is dat er niet zoiets als een funda.be bestaat. Over het algemeen is het erbarmelijk gesteld met het zoeken van vastgoed in België. Foto's zijn vaak erg slecht - lachwekkend zelfs - en de informatie super summier. Als je kijkt bijvoorbeeld op www.immoweb.be dan is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg en dit is dan nog één van de betere sites. Ik heb wel eens info opgevraagd, maar nooit antwoord gehad (ook zoiets...). Het is onoverzichtelijk oerwoud die Belgische makelaardij. En in feite staan wij open voor een mooi aanbod in een grote cirkel rondom Zeebrugge, omdat dit nog altijd de thuishaven is van Jan z'n werk. Jan kan er dan alvast gaan wonen en ik kan in de weekenden daarheen (even afhankelijk van de lokatie, want in de zomer kan je maar beter de E40 mijden in verband met de drukte kust-binnenland). Daarom hebben wij wel eens gekeken naar de streek rondom Brugge, beetje tegen de Nederlandse grens aan, Sint-Laureins, Maldegem en zo, die kant op. Maar zoals gezegd ongelofelijk ondoorzichtig en bijna geheimzinnig. Het ontbreekt ons ook aan veel tijd om er echt aandacht aan te besteden en om in die buurten rond te rijden. Hebben we wel eens gedaan hoor, maar dan nog is het erg lastig. Nu Jan een auto heeft zitten we ook niet meer zo erg aan een bepaalde streek vast met een aanfietsbare route naar Zeebrugge. Maar goed. Wellicht weer eens iets om wat meer aandacht aan te besteden en tot wat meer actie over te gaan. Heb daar best zin in.

Vooralsnog proberen het item 'zondagsopenstelling' uit mijn systeem te krijgen, een plaat voor m'n kop te creëren plus de nodige onverschilligheid... Hoe gaan we dat doen...?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...