Barcelona

Prachtig weer. Fietstoertje langs de kust.

Mijn midweekje Barcelona zit er weer op. En nu voelt het voor mij aan alsof het maandag is. Bugger! Ook wat last van mijn inwendig rioolstelsel, dus dan voel je je al niet helemaal top. Gisteren voelde ik dat al maar ik dacht toen dat dat door de overvloedige hoeveelheid wijn was. Niet dus (denk ik). Ben blij dat het morgen lekker zaterdag is....

Ontbijtje in Bar del Pi, vlak naast ons hotel
Ik was maandagmorgen met de KLM met de vlucht van 10.05u naar Barcelona gevlogen. Ik had Economy Comfort geboekt, maar ik had toch een rotplek: stoel 8A en ik zat naar een blind stuk romp (dus geen raampje) en dan nog een vrij forse man naast me die alleen maar heeft liggen slapen en dan zo licht schuin mijn kant op. Ik had van te voren een film gehuurd voor op mijn iPad en die heb ik gekeken (Killing them softly) met mijn nieuwe koptelefoon dus de vlucht duurde niet lang. In werkelijkheid al niet (1 uur en 45 minuten) maar met film al helemaal niet. Maar ik zat gewoon niet lekker en daardoor had ik overal pijn en was blij dat ik weer kon opstaan. Dan nog de uitgang vinden in dat immense vliegveld Barcelona. Het was in ieder geval een aardige tippel en dan was Jan daar die mij opwachtte. Met de bus naar de binnenstad en bij het hotel mijn koffertje neer gezet en meteen even een tapasje genuttigd. 


Wine lovers tour met Orange Monkey Tours.

We hebben het erg leuk gehad. Het was voor ons de tweede keer Barcelona, dus geen toeristenbus voor ons, wat overigens wel een hele goede manier is om Barcelona te ontdekken. Ons hotel zat aan het Placa del Pi. Die buurt is weliswaar redelijk toeristisch, maar het zit wel erg centraal en is niet duur. De kamers zijn prima en ik had dit keer een wat grotere kamer gehuurd dan de eerste keer dat wij hier waren, omdat de kleine kamers ook wel erg klein zijn. Maar goed, wat ben je nu op de kamer.... Nauwelijks. En dan heb je ook nog je ogen dicht. Het matras was wel wat aan de harde kant, maar heb over het algemeen prima geslapen. 's Morgens ontbijten buiten de deur en dan dwalend door de stad met af en toe een hapje (tapas). Geen echt restaurant gezien die dagen. Alleen maar tapas of pinchos en dat dan wegspoelen met wijn. Natuurlijk daardoor wel wat hoofdpijn gehad, maar ach.

Tapasbarretje vlak bij ons hotel

We hadden op dinsdag en woensdag een tour gereserveerd met Orange Monkey Tours. Dat is een organisatie die tours doet, vaste tours maar ook maatwerk en de gids is dan een Nederlander of Belg die in Barcelona woont. Geen studenten, maar echt inwoners, vaak getrouwd met een Spanjaard. Die weten natuurlijk best veel van de stad en het praat wel net zo gemakkelijk. De eerste tour was op een fiets met twee stops waarin we tapas hebben gegeten en het systeem van de pinchos ons ook is uitgelegd. Moet je ook maar weten. De dag erna hebben wij weer een fiets gehuurd en zijn we heerlijk langs het strand gefietst - het was prachtig weer - en via de Sagrada weer langzaam terug, fiets wegbrengen en aansluitend een wandelwijntour gedaan met dezelfde organisatie. Dat was aan het eind een proeverij - nou ja: proeverij! De glazen waren tot bovenaan gevuld! - van een vijftal wijnen met een hapje erbij. Zo kom je nog eens ergens. Was in de wijk Born. Ook een hele leuke wijn met veel verstopte tapastentjes. 

Ontbijten in Blis (Barcelona)

Donderdag hadden we nog de hele dag want mijn vlucht ging pas om 19.50u. We hebben lekker geslenterd (ramblar op z'n Spaans, vandaar de naam 'La Rambla'- plek om te flaneren). Niet specifiek over La Rambla, want zo bijzonder vind ik dat niet, maar wel door de straatjes van Barcelona en over de markt (weer). 



Ja, Barcelona is echt leuk. En als je de stad dan toch net even op een andere manier wilt beleven, raad ik ten zeerste Orange Monkey Tours aan. Ik heb voor mijn doen weinig foto's gemaakt, maar zodra ik mijn camera weer terug heb - meegegeven aan Jan - zal ik er te zijner tijd wat plaatsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...