Weer thuis!

Ze zijn weer terug. Vanmorgen om 09.10u meerden ze aan aan de kade bij Zeebrugge. Ik kon ze mooi volgen via AIS. Ik zag ook dat ze eerder op de ochtend een mooi rondje hadden gevaren vóór de kust. Waarschijnlijk omdat ze iets voor op schema lagen.

Thuiskomst Louise-Marie (bron: mil.be)

Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik slaap nu al twee nachten minder goed. Met als gevolg hoofdpijn, nu ook weer. Ik weet dat ik 's nachts een paar keer wakker word omdat ik moet hoesten. Ik heb namelijk sinds eergisteren een app gedownload op mijn iPhone dat heet SnoreLab. Ik heb daar gezien op TV bij het programma Labyrint, een wetenschappelijk programma - erg interessant altijd. Deze app neemt eigenlijk alle geluiden op 's nachts en dan met name je gesnurk. Dat is wel grappig. 

Vannacht bijvoorbeeld heb ik 33 minuten 'mild' gesnurkt en dat kan je ook horen. En op deze manier kan ik goed horen en zien dat ik 's nachts een keer naar de WC ben geweest - iets na middernacht - een paar keer hoest - om half drie 's nachts en om iets na drieën.

Maandagnacht iets om half twaalf gehoest, om half twee naar de WC en iets na vieren en na vijven weer hoesten. Ja, dan is het wel te begrijpen waarom ik me niet uitgerust voel nu en hoofdpijn heb.

Na zo'n nacht - en zeker twee na elkaar - voel ik mij in de ochtend alles behalve fit. Dan is het soms een geluk dat ik mijn eigen gang kan gaan, maar het is vechten om die hersencellen dan in beweging te krijgen. Begrijpelijk dat zo'n gevecht - wat ik vaak heb 's morgens - veel energie kost. Nu is het ook zo dat ik niet echt heel moe was gisterenavond, maar ik probeer toch, zeker doordeweeks, op een vaste tijd naar boven te gaan. Vanavond toch maar eens een half codeïnetabletje nemen om eens goed door te kunnen slapen. Zal me deugd doen denk ik, want ik moet morgen natuurlijk wel fit zijn om mijn mannetje te verwelkomen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...