Gammel

Vervelend, vervelend, vervelend. Heb ik nu de tweede vorm van de griep of de derde? Of toch de eerste? Dinsdag ben ik zwaar balend thuis gebleven. Deze griep heeft mij in zo'n tempo geveld, dat ik dacht, beter nu dan volgende week en dan maar thuis blijven. Denk ik een dag goed uit te zieken, de hele dag onder het dons, gaat om kwart over acht de telefoon. De fysio. 
"Wij hadden toch een afspraak om vijf over acht?" 
"Ja, dat klopt maar ik had je een mail gestuurd vannacht om twaalf uur dat ik het niet ga redden. Ik voel me nu niet in staat om even naar de overkant te komen."
Dus weer terug naar bed. Uurtje later. Klop klop! De voordeur. Ze gaan wel weg, dacht ik. Klop klop! Gvd. Weer uit m'n bed. De post. Met een doosje. Had ik inderdaad besteld, maar zou moeten worden afgeleverd op de zaak.
Weer terug in bed. Maar inmiddels ben je dan zo wakker en ik kan toch al niet goed slapen overdag, dan maar douchen en rustig aan doen op de bank. 

Ik ben die dag zeggen en schrijven een stuk of vijf keer 'gestoord' door de telefoon of iemand aan de deur. Het word je gewoon niet gegund om een dag ongestoord ziek te zijn.

Ik heb dan maar Mr. en Mrs. Smith zitten kijken en na de film toch even de ogen dicht op de bank. En ja, hoor.... gaat wéér de telefoon! 'onbekend'. En als het scherm 'onbekend' zegt neem ik niet op. Is toch om gek van te worden?

Moraal van het verhaal: als je ziek thuis bent, trek dan gewoon alle stekkers overal uit, anders gaat dat het niet worden. 

Gisteren was ik dan wel weer op kantoor en ging het ook wel wat beter. Had een hele Oxazepam ingenomen dinsdagavond plus dan nog die hoestsiroop met 10 mg Codeïne, en dan slaap je wel. Helaas vannacht niet zo goed geslapen ondanks de hoestsiroop en nu voel ik me toch weer erg gammel met een stevige hoofdpijn. 

Even doorbijten dus vandaag. Gelukkig is het bijna weekend....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...