Modderige grieploop

Vandaag lees ik in de krant dat Nederland wordt geteisterd door de ergste griepgolf in tien jaar en dat er drie varianten zijn. De eerste variant heb ik gehad onlangs, net na ons weekendje Winterberg en de tweede variant doet waarschijnlijk nu pogingen om toe te slaan bij mij. Not funny!
En dan ook nog zo plotseling. Gisteren echt nergens last van. Niet eens mijn gebruikelijke hoofdpijn na het hardlopen en vanmorgen, pats. Zo ineens. Beetje keelpijn ook en een verstopte neus. Als ik praat klink ik wat schor en ik voel mij lichtelijk niet helemaal in orde, branderige ogen, dichte neus en algeheel gevoel van 'het-is-het-allemaal-net-niet'.

Nu hoop ik dat de snelheid waarmee deze verkoudheid/griep komt opzetten in mijn voordeel zal werken, dat ik ook heel snel weer over het hoogtepunt heen zal zijn, want ik kan dit effe niet hebben. Maar liever nu dan straks.  

Dus handjevol antigrippine en paracetamol de hele dag door, veel water drinken, vanavond een grog maken dan maar en betijds onder het dons. En dan maar hopen dat het in de kiem te smoren is.


Fotootje van mijn autootje toen er nog sneeuw lag
Gisterenmorgen weer hardgelopen vanuit huis met Jan (natuurlijk). Er werd dit weekend de Mud Masters Obstacle Run georganiseerd in het H'meersebos dus de looproute moest wat worden aangepast. Je kon - volgens mij - als niet deelnemer in principe wel gewoon je rondje lopen ondanks dat het hier en daar afgezet was, want de linten lagen over de grond gespannen en niet op navelhoogte (héél irritant!) dus je werd niet gehinderd. Ik denk wel dat als je gaat lopen als die Run bezig is, je niet zo gemakkelijk loopt omdat je dan iets van een paar honderd (duizend?) mudlopers voorrang moet geven. Je zou maar van niets weten! Wij wisten het gelukkig wel dus zijn we vanuit huis gelopen wel langs en voor een deel door het 'bos', maar de loop was nog niet begonnen (wij liepen daar zo tussen negen en tien uur 's morgens, en de loop begon om tien uur) dus we hadden eigenlijk nergens last van, behalve van wat hekken en linten en wat gemotoriseerd organisatieverkeer waar je een beetje doorheen moest laveren, maar verder geen probleem. En zij horen zich aan ons aan te passen en niet andersom. Het is al 'erg' genoeg dat ze het volledige bos afzetten voor zoiets en het had er nog eens bij moeten komen dat ze ons zouden tegenhouden! 

Het gebeurt overigens wel steeds vaker dat ze dit terrein gebruiken voor evenementen. Mystery Land is een goed voorbeeld. Dan kan je als loper bijna drie weken niet lopen daar. Eerst omdat er wordt opgebouwd, dan als het evenement er zelf is, en daarna als het wordt afgebroken. Je past je dan natuurlijk wel aan en het is ook niet super erg, maar het wordt een ander verhaal als er straks ieder weekend iets wordt georganiseerd. Dan kan je nergens meer heen of je moet een (winderig) rondje rond de Toolenburgseplas lopen. En dat is lang zo leuk niet daar. Dat is een rondje van drie kilometer en omdat de boompjes daar nog vrij jong zijn, waait het er altijd en je kunt weinig variëren. In het H'meersebos daarentegen kan je heel creatief zijn met je rondje en het zo lang en zo afwisselend maken als je wilt, zeker als je de Groene Weelde erbij betrekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...