Van chaos en andere probleempjes

Het is een beetje troosteloos weer. Het sneeuwt. Natte sneeuw wel te verstaan, maar helaas geen zon. De lente laat op zich wachten.

Gisterenmorgen toen ik de gordijnen opende, blonk de witte wereld mij weer tegemoet. O, niet alweer..... dacht ik nog, terwijl ik het eigenlijk best leuk vind. Ik moest gisterenmorgen eerst naar de fysio want ik heb weer last van mijn rechterarm (RSI) en ben toch maar weer die sessies ingegaan, ondanks dat ik net voor dit jaar mijn ziektekostenverzekering behoorlijk heb gestript en bovendien mijn eigen risico flink naar boven heb getrokken. Ach ja. Dat is het risico en daarom heet het ook een verzekering. Niets aan te doen.

Toen ik na mijn behandeling weer buiten stond, was het een chaos van jewelste in de straat. Er stond in de straat een flinke oplegger aan het lossen en dat terwijl vrachtwagens rond dat tijdstip - het was rond half negen - vanwege de schoolzone die daar is, niet de wijk in mogen. Met als gevolg dat de hele straat shocking klem stond. Veel boze mensen, veel getoeter (alsof dat iets oplost). Ik heb me er maar niet mee bemoeid en ben naar huis gelopen en heb wat foto's genomen van de chaos. 

De chaos in de straat met verderop de oplegger met laadklep open.
Later op de dag heb ik het vervoersbedrijf aangeschreven omtrent dit incident met een cc naar de gemeente, en ik heb van beiden een reactie gehad. Ik had dat vervoersbedrijf al eerder gespot met hetzelfde probleem, dus het was niet de eerste keer dat dit gebeurde. Ik had het ook op hun facebook pagina gezet en daar was dus die reactie gekomen. Tja, die chauffeur was ook voor geen enkele reden vatbaar en bleef stoïcijns doorlossen. Nu is het opgelost met een paar mails heen en weer en de gemeente heeft mij nu zelfs uitgenodigd om eens te gaan praten met de ondernemers van het winkelcentrum met mij erbij als 'ambassadrice' van de omwonenden.... Helaas lukt mij dit niet meer op korte termijn, maar het is wel positief. Ik denk alleen niet dat ik de zondagsopenstelling daarmee kan stoppen. Wellicht wel de bevoorrading - die er overigens nu nog niet is op zondag - maar het verkeer zal er niet minder om worden.

Woensdagmiddag heb ik niet hardgelopen omdat ik met wat knieproblemen loop en ik heel effies wat rustig aan wil doen. We zijn wel lopend naar het centrum geweest dus toch wat beweging gehad. Ik loop dus een klein beetje te modderen met wat probleempjes hier en daar, en mijn fysio zegt dat dat allemaal met elkaar te maken heeft. Dan heb je gewoon een wat verminderde weerstand en dan komt alles tegelijk. Dat blijkt dus wel weer.
Je moet er dan voor waken niet teveel te gaan lopen piekeren over die probleempjes. Ik weet uit het verleden dat het allemaal weer over gaat en dat het nu gewoon eventjes balen is. Overigens mag ik van de fysio gewoon hardlopen omdat mijn knie niet van het hardlopen komt, maar van het fietsen in Barcelona (zadel stond veel te laag) en het squatten wat ik een paar keer heb gedaan na het lopen. 

En daarbij, ben ook geen twintig meer hé.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...