BBQ en (niet) duiken

Weer een druk en te kort weekend voorbij. En weer een duffe maandag in het verschiet. Wat is er nu zo erg aan de maandag? Het feit dat je binnen MOET zitten. Het opgesloten zijn tussen vier muren. Je vrijheid kwijt.

Het weekend was gelukkig zoals een weekend hoort te zijn. Vrijdagmiddag zijn wij een woning gaan bekijken. Niet dat mijn woning al verkocht is, maar je moet toch een klein beetje beslagen ten ijs zijn voor het geval je woning wel wordt verkocht en je dan pas moet gaan kijken. Dan weer terug naar huis en de fiets gepakt en in het centrum wat boodschappen gaan doen. Weer terug gefietst en de nieuwe BBQ (gas-barbeque, zo'n 'buitenkeuken' type) gepakt en lekkere vleesjes die ik al uit de vriezer had gehaald en gemarineerd, gebakken. De ene was een pootje van een everzwijn en dan nog twee koteletten van een lam, wat er ook al weer een poosje in ligt. Ik ben druk bezig om de oude meuk uit de vriezer op te maken en dat is voornamelijk nog everzwijn en restantjes lam. Maar die liggen er al meer dan een jaar in. Inmiddels is de vriezer alweer aangevuld met vlees van Schotse Hooglanders.

Zaterdagmorgen is Jan eerst gaan hardlopen. Ik even niet omdat ik last heb van shin-splint en even rustig aan wil doen. Ondertussen heb ik een was opgehangen, nog eentje gedraaid, koffie gezet, alvast wat (duik)spullen klaargelegd en me gedoucht. Dan een lekker ontbijtje met vers brood en paté en daarna op de fiets even naar een naburig stadje (dorp?) gefietst om daar even een huis te bekijken die deze dag Open Huis had. Dan via het tuincentrum weer terug om een nieuwe gasfles te kopen voor de BBQ, maar helaas uitverkocht. Haha, mooi weer en heel Nederland is weer aan het BBQen! Dan daar toch maar een borstel gekocht om de BBQ te reinigen en een broodplaat voor in de BBQ, want Jan had vrijdagavond weer brood gebakken in de BBQ maar was dit keer wat minder goed gelukt.

Toen we weer thuis waren hebben we alle duikspullen bij elkaar gezocht. We zouden die middag naar vrienden die bij Vianen wonen en morgen op de terugweg zouden we dan naar Vinkeveen om weer eens buiten te gaan duiken. Dus alles in de koffer plus nog twee kratjes, flessen in de auto en gaan met de banaan. We waren rond vier uur bij onze vrienden en daar lekker in de tuin gezeten onder het genot van de zon en een prosecco en weer even gezellig bijgekletst. Lekker buiten gegeten bij de Skottelbraai en toen het te koud werd weer naar binnen. Tegen half twaalf taaide ik af en ik denk even later Jan ook.

Zondag na het uitgebreide ontbijt zo tegen half twaalf daar weg gereden. Helaas was het bewolkt, stond er een flinke wind en was niet bepaald warm. We zijn wel even gestopt bij Vinkeveen, onze club nog wel even gedag gezegd, want de jeugd had lessen daar vandaag (iedereen stond er te kleumen met mutsen op), we hebben daar dan maar meteen onze jaarbadge gehaald, maar weer terug de auto in en naar huis gereden. De temperatuur van het water maakt niet uit, maar het moet bóven water warm zijn anders zit ik weer de hele middag de sjeeken van kou. Al had de zon maar geschenen dan had ik gaan duiken, maar nu dus niet. Duurde even voor ik mijn teleurstelling te boven was, want ik had er écht zin in! Maar wie weet komend weekend. Alles staat nog ingepakt en we kunnen hup! zo weg als het moet.

Helaas is Jan weer weg, op cursus ergens bij Namen en komt hij vrijdagavond pas weer thuis. Tja, ons leven is apart en soms vind ik het niet leuk. Zeker nu het zomer wordt en de avonden lang zijn en het wat warmer wordt, zou je dan nog lekker even weg kunnen of in het bos picknicken of zo. Dat mis ik dan wel. Maar goed. Het is gewoon niet anders. Gewoon een simpel winnend lot in de Staatsloterij is al meer dan voldoende en dan denk ik aan een bedragje met vijf nullen. Meer niet. Dan ben ik toch niet hebberig.......?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...